sarcophilus Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 (endret) Jeg kjøpte følgende i forrige uke. Asus A8V Deluxe/WIFI-g, K8T800 PRO,Socket-939,S-ATA,ATX,GbLAN,Firewire,AGP AMD Athlon 64 3200+ 2.0GHz Socket 939,512KB, BOXED m/vifte TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 1024MB Dual PackKit w/two matched PC3200 DDR Hiper Strømforsyning Type R Rød ATX 480W, 120mm Vifte (14db) Cooler Master Front panel til CD/DVD/RWAFP-U02-E1 Beantech Igloo 4 Miditower, SortAluminium (Uten Strømforsyning) I tillegg til dette hadde jeg selv fra før 1 NEC 1300 (eller noe sånt) DVD-brenner 1 Acer DVD ROM 1 PowerColor Radeon 9800SE 128MB, 256bits, AGP8X skjermkort Jeg koblet dette sammen i helgen, og det fungerer for så vidt greit. Problemet er at av og til når jeg starter opp, starter vifta, jeg hører at disken starter, og hvis det står noe i dvd-spilleren hører jeg at denne spinner. Men det kommer aldri lenger enn det, det kommer f.eks ikke noe signal til skjermen (bruker DVI utgangen på skjermkortet). Når jeg da holder inne strømknappen til maskinen slås av, kommer den som regel ordentlig igang neste gang jeg prøver. Bortsett fra idag, da jeg måtte bruke 3 forsøk. Dette kan da umulig være bra. Vet noen hva som kan være galt? Endret 19. mai 2005 av sarcophilus Lenke til kommentar
ivanp Skrevet 23. april 2005 Del Skrevet 23. april 2005 ta ut CMOS batteriet på HK, sett d tilbake etter ca 1.min. Den Reseter da HZ, som er regga på kortet, d er vanlig problem under bytta/skifting av komp. Lenke til kommentar
opticus Skrevet 23. april 2005 Del Skrevet 23. april 2005 ville også lastet ned siste bios versjon og installert denne Lenke til kommentar
prAna Skrevet 23. april 2005 Del Skrevet 23. april 2005 eg har samme problemet med dataen min.. den funker fint men vil ikkje starte opp.. Lenke til kommentar
ivanp Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 eg har samme problemet med dataen min.. den funker fint men vil ikkje starte opp.. funker fint men vil ikke starte opp?? ta ut det batteriet som ser ut som et klokke batteri, la d stå ute i 2min deretter setter du d tilbake. og slår på maskina. Batteriet ligger på HK Lenke til kommentar
schwami Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 (endret) Det *kan* jo være snakk om at strømforsyningen ikke leverer nok strøm i det rette segmentet (12v eller 5v). Prøv å koble ut en harddisk (om du har flere) eller en cd/dvd-stasjon og se om det da fungerer bedre. Endret 27. april 2005 av schwami Lenke til kommentar
sarcophilus Skrevet 2. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2005 Tror ikke strømmen er problemet, PSUen er jo rimelig feit. Men fikk svar fra Asus på at det nesten 100% sikkert var noe feil med CPU eller sloten på hovedkortet (Det var en "dame" som sa "System failed, CPU Test" når jeg endelig rota meg til å skru på høyttaleren samtidig som jeg starta opp). Har nå sendt dette inn igjen til butikken, og får forhåpentligvis fiksa det der. Lenke til kommentar
sarcophilus Skrevet 19. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2005 Hei, dette er nå løst. Hadde delene inne hos komplett for testing, og de fant ingen feil verken sammen eller hver for seg. Når jeg så fikk dem tilbake, og installerte nyeste Bios (8011), så virker pcen helt fint. Takk for alle tips! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå