roy_nor Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 Da var kompisen min sin 1557GLS ferdig montert hos netshop, og alle drivere er installert! =) Den er oppe og går som bare det, og var tom så heldig at vi slapp døde prixler Men alt er ikke bare fryd og gammen. Internetthastigheten er mer eller mindre halvert.. Jeg har ab. hos Bluecom og betaler for en 1100\448 linje. Den var på ~ 750kbit/s men nå er den på ~ 483 kbit/s. (Har kjørt testen et par ganger..) Eneste forskjell mellom den nye 1557GLS pc'en og den gamle stasjonære er at på den stasjonære så var det G-Lan nettverkskort (10\100\1000). Altså... Dette syntes jeg er litt trist, i og med at jeg laster ned en del iløpet av dagen. Og en annen ting, hvor finner man de driverene som gir høyest score i 3dmark03? Har "orginale" drivere nå, som jeg fant på Whitebox. Men om det hjelper en smule med andre drivere er det jo verdt et forsøk? Lenke til kommentar
Stian0 Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 (endret) Heisann, funker pc`s bra ellers? Funker den bra til spill? Feks CS? Og multimedia o.s.v? Er det enkelt software oppsett? Skal bestille den på ondag! Den pcn jeg har nå skal jeg benytte angrefristen på. så håper den er bra altså Netshop 1557GLS og hva mente du med: Da var kompisen min sin 1557GLS ferdig montert hos netshop, og alle drivere er installert! =) Den er oppe og går som bare det, og var tom så heldig at vi slapp døde pixler Håper ikke jeg får døde pixler.. Endret 18. april 2005 av Stian0 Lenke til kommentar
roy_nor Skrevet 18. april 2005 Forfatter Del Skrevet 18. april 2005 Heisann, funker pc`s bra ellers? Funker den bra til spill? Feks CS? Og multimedia o.s.v? Er det enkelt software oppsett? Skal bestille den på ondag! Den pcn jeg har nå skal jeg benytte angrefristen på. så håper den er bra altså Netshop 1557GLS og hva mente du med: Da var kompisen min sin 1557GLS ferdig montert hos netshop, og alle drivere er installert! =) Den er oppe og går som bare det, og var tom så heldig at vi slapp døde pixler Håper ikke jeg får døde pixler.. Pc'en funger konge ellers =) Har ikke installert noen spill enda, men CS:S, Doom3 og Command & Conquer spillene skal nok inn snart Det er jo en LCD skjerm på pc'en, og jeg har opplevd på de 2 andre LCD skjermene som jeg har kjøpt, så har det vært døde prixler. Og det får du ikke igjen på garantien. Du kan istendefor benytte deg av angrerettsloven og sende pc'en inn igjen for så å bestille en ny. (Hvis jeg har forstått det riktig.) Lenke til kommentar
dannko80 Skrevet 19. april 2005 Del Skrevet 19. april 2005 Hva var egentlig problemet her ? Dårligere nedlastningshastighet i forhold laptop/stasjonær ? Det høres jo i så fall merkelig ut, bruker du wlan/kabel ? siste drivere ? Når det gjelder skjermkortdrivere er det radeon du har ? Det finnes "modder" til catalyst driverne for mobility skjermkortene, hvorvidt det anbefales kan jeg ikke svare for. Lenke til kommentar
roy_nor Skrevet 19. april 2005 Forfatter Del Skrevet 19. april 2005 Hva var egentlig problemet her ? Dårligere nedlastningshastighet i forhold laptop/stasjonær ? Det høres jo i så fall merkelig ut, bruker du wlan/kabel ? siste drivere ? Når det gjelder skjermkortdrivere er det radeon du har ? Det finnes "modder" til catalyst driverne for mobility skjermkortene, hvorvidt det anbefales kan jeg ikke svare for. problemet er at nedlastningshastigheten lå på 125kb/ps før, men nå ligger den på 65kb/ps.. Bruker kabel, akkurat som jeg gjorde med den stasjonære pc'en jeg hadde for 3 uker siden. (Solgte stasjonære og kjøpte laptop.) Er koblet til et hjemmenettverk... Lenke til kommentar
dannko80 Skrevet 19. april 2005 Del Skrevet 19. april 2005 altså, på meg virker det veldig usansynlig at laptopen skal ha halvert nedlastningshet sånn uten videre. Har den stasjonære fremdeles 125kb/s ? Kjører du noe p2p program mens du tester linja ? Lenke til kommentar
roy_nor Skrevet 19. april 2005 Forfatter Del Skrevet 19. april 2005 altså, på meg virker det veldig usansynlig at laptopen skal ha halvert nedlastningshet sånn uten videre. Har den stasjonære fremdeles 125kb/s ? Kjører du noe p2p program mens du tester linja ? Nope, kjørte bare det explorer vinduet med speedometeret til itavisen.no Men nå installerte jeg StarCraft og skulle spille online, men så finner den ikke interenett tilkoblinga mi..? Tror det er noe galt her Lenke til kommentar
kvase Skrevet 19. april 2005 Del Skrevet 19. april 2005 mulig noen av disse hjelper ftp://ftp.zepto.dk/Lan%20Cards/ ellers finner du mye her til bæbar pc. ftp://ftp.zepto.dk/ Lenke til kommentar
roy_nor Skrevet 19. april 2005 Forfatter Del Skrevet 19. april 2005 mulig noen av disse hjelper ftp://ftp.zepto.dk/Lan%20Cards/ ellers finner du mye her til bæbar pc. ftp://ftp.zepto.dk/ Jeg har ikke en Zepto bærbar... Jeg har en Netshop 1557GLS. Nettverkskortet er et "Broadcom 440x 10\100 Intigrated controller" Men nå satte jeg med ned og koblet ut nettverkskabelen, og koblet meg til det trådløse nettverket hjemme. Så kjørte jeg speedometeret igjen, og nå fikk jeg 550kb\ps. Det er altså 100kbps raskere enn med kabel..? Hva skjer? Lenke til kommentar
kvase Skrevet 19. april 2005 Del Skrevet 19. april 2005 mulig litt bugs på linja innemelom fra drifts sentralen. Lenke til kommentar
roy_nor Skrevet 19. april 2005 Forfatter Del Skrevet 19. april 2005 (endret) Det er jo kanskje en mulighet... Nedlastning er like "tregt" som det var med kabel. På bildet er jeg koblet til med trådløs, og laster ned like raskt som jeg ville gjort med kabel... Får sende en mail til bluecom tenker jeg Men ang. de 3 parts skjermdriverene, er de stabile? Hvor kan man laste dem ned? Se bildet jeg har lagt ved, er det normalt at CPU klokker seg helt ned til 50MHz? Endret 19. april 2005 av roy_nor Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 19. april 2005 Del Skrevet 19. april 2005 Vanlig at den klokker seg ned ja. Det er det speedstep gjør. Den klokker seg opp når det er behov for det. Når det gjelder drivere så søk på omega her på forumet. Da finner du mye. Forresten, kjøpte ikke du deg en Fujitsu Siemens, eller ombestemte du deg? Lenke til kommentar
roy_nor Skrevet 19. april 2005 Forfatter Del Skrevet 19. april 2005 Vanlig at den klokker seg ned ja. Det er det speedstep gjør. Den klokker seg opp når det er behov for det. Når det gjelder drivere så søk på omega her på forumet. Da finner du mye. Forresten, kjøpte ikke du deg en Fujitsu Siemens, eller ombestemte du deg? Hvis du sjekker ut det emnet om svindling her på forumet så "kjøpte" jeg en maskin av han karen der. Den oppkravs pakka kom merkelig nok aldri da men... :!: Det ble nok et par ekstra slanter og en 1557GLS ja Lenke til kommentar
Psykopatisk Kaffelefse Skrevet 20. april 2005 Del Skrevet 20. april 2005 www.omegadrivers.net Der ligger, etter min mening, de beste driverne for ATI-skjermkort. Btw, cpu'en klokker seg mellom 600mhz-1.7ghz. Klokker seg ikke helt ned til 50Mhz. Er nok bare speedswitch som kødder med deg Lenke til kommentar
qwert Skrevet 20. april 2005 Del Skrevet 20. april 2005 (endret) Se bildet jeg har lagt ved, er det normalt at CPU klokker seg helt ned til 50MHz? Gå inn i options for SpeedswithchXP og velg 'Realtime speed calculation' i dropdown-menyen ved siden av avkryssningsboksen 'Read CPU speed'. XPs egen hastighetsmåling blir svært lett forvirret av laptop-prosessorer. Endret 20. april 2005 av qwert Lenke til kommentar
roy_nor Skrevet 20. april 2005 Forfatter Del Skrevet 20. april 2005 www.omegadrivers.net Der ligger, etter min mening, de beste driverne for ATI-skjermkort. Btw, cpu'en klokker seg mellom 600mhz-1.7ghz. Klokker seg ikke helt ned til 50Mhz. Er nok bare speedswitch som kødder med deg Thanx m8! =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå