Midnight_walker Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 Jeg hadde ikke sendt noen meldinger eller noe, men plutselig fikk jeg en melding fra alle.no om masse gratis-ting!! Lurer på om dette er lov... til og sende sånt uten at vedkommende vil det? Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 Om du har blitt utsatt for _ufrivillig_ SMS-reklame så ber jeg deg å lese igjennom Uelands nylige tråd der dette ble diskutert. http://forum.amobil.no/index.php?showtopic...&st=0&hl=ueland Om du derimot har lagt igjen nummeret på et nettsted derimot vet jeg ikke om du har så mye å si... :-/ Lenke til kommentar
Midnight_walker Skrevet 18. april 2005 Forfatter Del Skrevet 18. april 2005 Det er det som er det merkelige!! Har aldri hørt om nettstedet før!! Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 I såfall: Nei. Er det et utenlandsk nummer- ukjent nummer eller norsk nummer? Kan være greit å kontakte din opperatør uansett. Lenke til kommentar
Midnight_walker Skrevet 18. april 2005 Forfatter Del Skrevet 18. april 2005 (endret) Kommer fra et norsk nettsted! Endret 18. april 2005 av midnight_walker Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 Da går du hit: http://www.forbrukerombudet.no/?id=1609 Og fyller ut en klage på firmaet, og de vil få smekk på pungen av forbrukerombudet. Lenke til kommentar
Woodoo Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 Jeg hadde ikke sendt noen meldinger eller noe, men plutselig fikk jeg en melding fra alle.no om masse gratis-ting!! Lurer på om dette er lov... til og sende sånt uten at vedkommende vil det? Jeg fikk også melding fra de i dag. Irriterende... Har mistanke om at de har fått nummeret mitt fra vi.no. Jeg registrerte meg der for lenge siden, og har mottatt flere reklamemeldinger før fra "firmaer" som har fått nummeret mitt fra vi.no. Når man registrerer seg på vi.no, aksepterer man også følgende: "Du betaler ikke noe for dette utenom at du aksepterer at vi kan bruke dine opplysninger." Jeg avregistrerte meg nå nettopp hos vi.no, så da håper jeg på at jeg ikke kommer til å motta flere reklamemeldinger. PS: Firmaene som driver vi.no og alle.no holder begge til i Mysen... Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 19. april 2005 Del Skrevet 19. april 2005 Prøv å ungå å legge igjen nummer på tjenester der dette ikke er "livsviktig" er nok en tommelfingerregel. Jeg ghør iallefall det, og har ungått dette; mens andre har blitt utsatt for dette uansett. At jeg har skjulte nummer tror jeg også hjelper litt. Lenke til kommentar
Midnight_walker Skrevet 19. april 2005 Forfatter Del Skrevet 19. april 2005 Gidder ikke klage på de i og med art jeg har "akseptert" at de bruker opplysningene mine (er medlem av vi.no), men sier opp medlemskapet for jeg gidder ikke få flere uønskede meldinger! Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 19. april 2005 Del Skrevet 19. april 2005 Gidder ikke klage på de i og med art jeg har "akseptert" at de bruker opplysningene mine (er medlem av vi.no), men sier opp medlemskapet for jeg gidder ikke få flere uønskede meldinger! En slik aksept betyr ikke nødvendigvis at de har lov til å sende sms til deg. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 20. april 2005 Del Skrevet 20. april 2005 Jeg avregistrerte meg nå nettopp hos vi.no, så da håper jeg på at jeg ikke kommer til å motta flere reklamemeldinger. Tror ikke du skal få for store forhåpninger. Antagelig så har vi.no videresolgt databasen sin til noen andre, og de andre har solgt videre til andre igjen osv. Det er kun hos vi.no du blir fjernet... Er helt utrolig hvor sleipe slike firmaer er. Har selv fått tilbud fra et firma, som ville betale 2000kr for å sende en e-post til medlemmene i forumet mitt. Det sa jeg selvfølgelig nei til. Firmaet jeg driver har også gjentatte ganger fått tilbud om å få kjøpe tilgang til databaser med personer som kan spammes. Lenke til kommentar
pologutt Skrevet 20. april 2005 Del Skrevet 20. april 2005 (endret) Trur du kan sende STOPP til det nummeret du mottok meldingen fra. I tillegg kan du gå inn på hjemmesiden deres og finne en mailadresse der du kan fortelle de på en saklig måte hva du mener om at de sender uønskede meldinger til deg. Deretter kan du gå inn på Brønnøysundsregisteret (viss du ikke allerede har gjort det) og reservere deg mot slik reklame! Slike selskaper som dette, er det verste som finnes. Ingen ting er verre enn å motta uønskede reklamer på mobilen!!! Er det noen som veit om man får reklame ved å delta ved ulike avstemninger, f.eks Idol og Championsleague på TV3??? Men burde ikke denne tråden ligget under "operatører og tjenester"? Endret 20. april 2005 av pologutt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå