Gå til innhold

IBM X40 bra kjøp?

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har kjøpt en IBM X40, type US1H4NO.

1,4 Dothan LV, 1024 Gb RAM, 40 gb HDD, BT, Gb LAN 10/100/1000, a/b/g WIFI, 2 USB etc. Mangler Firewire og CD/DVD ROM.

Denne må jeg gi 11500,- for og den er norsk kjøpt og det er 9 mnd garanti igjen fra IBM. Jeg spiller ikke, men ungene kan nok bruke denne til SIms 2, Josefine og andre typiske barnespill. Tror det er Intel Graphics II brikke på 16 mb på den. BNoen som har erfaring med denne? Mener jo selv jeg gjør et godt kjøp da....

Noen erfaringer med dette, kommentarer på prisen?

mvh

Roar

PS! Og denne er ikke kjøpt av en viss person i Sandnes/STavangerområdet nei :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er helt riktig at det er en Intel Extreme II grafikkbrikke på den men den har ikke noe minne selv, deler alt med CPU. Du har ihvertfall fått topspec'ene på den maskina såvidt jeg kan se, og 11k virker ikke så aller værst. Men siden X40 modellen er omtrent et år gammel og du har 9mnd garanti igjen, vil det si at du har fått en modell med bare 1års garanti som er litt kjedelig...

Når det gjelder spilling skulle de spillene du nevner fungere rimelig greit, men Sims2 kan bli litt vrient pga treg HDD og tregt skjermkort.

Cobos (som er veldig fornøyd med sin X40 til sitt bruk)

Lenke til kommentar
Du er kanskje klar over det, men oppdateringen av X40 er nylig lansert -- X41. Grafikkortet har fremdeles ikke eget minne (128), men skal være MYE kraftigere enn Intel Graphics 2.

Klar over det, men den koster temmelig mye mer. Denne X40 blei kjøpt i januar og etter serienummer ble den lagd i des 04.

Jeg er fornøyd jeg.

Lenke til kommentar
Du er kanskje klar over det, men oppdateringen av X40 er nylig lansert -- X41. Grafikkortet har fremdeles ikke eget minne (128), men skal være MYE kraftigere enn Intel Graphics 2.

Vi har testet en Dell X1 som har tilsvarende grafikkløsning, da jeg antar IBM X41 vil kjøre den strømgjerrige utgaven av Intel GMA900.

Vi har også testet Tundra 1558X som ikke har den strømgjerrige utgaven av brikkesettet.

Begge maskinene yter helt fint.

På en ultraportabel kan det være utrolig behagelig å ha mye RAM, ser din maskin har 1024MB RAM, noe som lover veldig bra. X40 har nemlig enten 256MB eller 512MB loddet på hovedkortet, så da er den X40 du har fått tilbud på 2 x 512MB, som i mine øyne er bedre enn 256 + 512|1024.

Jeg har selv siklet på en X40, nå overført til X41, men velger å la min T40p holde en god stund til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...