Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC'en skrur seg plutselig av

Anbefalte innlegg

Har et problem med comp som jeg ikke finner ut av, og håper noen kan hjelpe!

Har en P4 1,6 ghz, ingen overklokk, intet spes med den overhodet.

Har aldri hatt noe problem med den tidligere, men da jeg skulle skru den på idag levde den i 2 sekunder før den skrudde seg brått av. Har ikke lagt til noe nytt soft eller hardware de siste 14 åra omtrent, intet nytt.

Etter at den skrudde seg av, prøvde jeg å bryte strømmen helt på psu før jeg startet den igjen, da levde den lenge nok til at jeg fikk sett på speedfan at alle temps var normale - mellom 25 og 30 på alt - før den igjen skrudde seg helt av. Den bryter helt - som om man trekker ut kontakten. Tenkte at PSU kanskje hadde tatt kvelden og prøvde den i ny maskin, men der fungerer den ypperlig. Har ingen annen PSU å prøve i den maskina jeg vil skal funke, men tror vel egentlig jeg har utelukket PSU-problem så lenge den fungerer i annen maskin. Verdt å nevne at PSU'en er oldskool og ikke akkurat av topp kvalitet, men så lenge den har holdt til nå, og fungerer i annen maskin, så er ikke den problemet denne gangen.

Alt sitter fast inne i maskinen, CPU, minne, alt sitter bom fast. Alle vifter går som de skal når man starter opp. Tenkte det kunne være et problem med temp, men iflg speedfan så er alle temps i orden. Synes også det er litt rart at den skrur seg av til forskjellig tid, noen ganger varer den i 5 sekunder før den skrur seg av, andre ganger holder den ut i 3-4 minutter.

Har noen forslag til neste step i feilsøkingen, etter at PSU er konkludert med "i live" og vifter går som de skal, temp er ok, osv osv osv...

På forhånd tusen takk for all hjelp! :)

[edit:trykkleif]

Endret av Sirup
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...