Trane Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 Jeg er i ferd med å kjøpe en MP3-spiller og regner med å havne ppå en iPod...som så mange andre, og oppdager at Photo-versjonen på 30GB ikke koster mer enn 500,- mer en vanlig 20GB...500 for 10GB ekstra virker jo forlokkende i seg selv. Samtidig prøver jeg å bestemme meg for nytt kamera...mitt Nikon AF601 er nok klar for en digital arvtager, men det er jo mye å sette seg inn i før man tar en avgjørelse. Ser for meg at mange situasjoner hvor kameraet er med så vil iPod'en også være med, og om den da kan funke som lagringsplass er det jo genialt. Noen som har erfaring med denne kombinasjonen? Hvordan funker det å overføre direkte fra fx. D70 til iPodPhoto? Hvordan funker det å overføre fra iPodPhoto til PC'n? ...begge spørs mht. hastighet og formater..... Kan man evt. slette bilder på iPod'en isteder for på kameraet først? Hvordan er skjermen? Takknemlig for svar..... Lenke til kommentar
NikonD70 Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 Kopierer inn tekst fra et innlegg på foto.no: "Den har ikke innebygd Kortleser så du må med andre ord kjøpe en Belkin Media Reader for å overføre bildene. Denne koster nesten 1000,- og den fungerer nøyaktig like godt på de vanlige Ipodene (selv de gamle modellene). For det andre får du ikke prewiev av bildene før etter at du har tatt med deg Ipoden hjem og koblet og oppdatert den i nyeste versjon av Iphoto. Poenget er borte i mine øyne. Kjøp deg heller den rimeligere 40gb og en Belkin M.R og vent til Ipod Photo kommer med innebygd kortleser og direkte prewiev av alle formater. " Lagt inn 29.3 kl. 17:46 av Lars Jacobsen Ta gjerne en titt her http://www.foto.no/cgi-bin/diskusjon/lesTr...id=152448&kat=0 Lenke til kommentar
kai_frode Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 Du kan kjøpe denne http://store.apple.com/Apple/WebObjects/no...1.0.1.1.0.1.0.3 250 kr , og da kan du koble kameraet ditt rett til Ipoden. Lenke til kommentar
Trane Skrevet 18. april 2005 Forfatter Del Skrevet 18. april 2005 Takk for linken til foto.no...hadde oversett den....var jo relevant problemstilling. Som Kai Frode påpeker har Appel kommet med sin Camera Connector, og jfr. kompabilitetslisten skal den funke med Nikon D70. Men, siden jeg ikke har full oversikt over alle mulig og ikke minst viktige formater for bildefiler er jeg ikke 100% komfortabel på at den ivaretar de behov man vil som en (forhåpentligvis) etterhvert dreven Nikon SLR bruker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå