Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

NGT - routeren krangler


Anbefalte innlegg

Vet ikke om dette er det riktige forumet å ta det opp i, men det har vært NGT-diskusjoner her før. Mods får flytte om nødvendig.

 

Historien er som følger;

 

I forrige måned ble ved en feiltakelse ikke regningen fra NGT betalt (det var noe så banalt som at forfallsdato var en måned feil, 04 istedenfor 03), og purring kom selvfølgelig. Forfallsdato 18.04.05. Det fiffige var jo at NGT bestemte seg for å kutte internett-tilgangen min før forfallsdatoen til purringen var kommet (purringen ble betalt før helga, den 14. april). I dag ringte jeg til NGT, og de bekreftet at regningen var betalt, og at linjen min allerede skulle vært oppe. Av en eller annen grunn får imidlertid ikke routeren min kontakt med resten av verden, og dette var NGT ikke spesielt overrasket over, dette var slikt som skjedde etter de kuttet internett-tilgangen til folk. Etter et par forsøk med å kontakte routeren via å resette og restarte den gav "teknikeren" opp, og han kom umiddelbart med den konklusjonen at jeg trenger sprett ny router. Jeg spurte pent hvorfor, og om det ikke gikk an å gjøre noe for å resette routeren på lavere nivå, men neida, dette var ikke noe kundene kunne gjøre. Jeg argumenterte med at ikke noe fysisk har skjedd med verken linje eller router, og at det må gå an å ordne det fra deres side eller min side uten å måtte sende ny hardware, dette mente han ikke gikk an, neivel neivel.

 

Ikke nok med at de ikke har folkeskikk nok til å vente til forfallsdato på purring med å kutte internett-linjen (og jeg fikk heller ingen beskjed før purringen), men så er det jammenmeg et kjent problem at de i prosessen herper routeren også? Hvilke hønsehjerner er det som sitter og tar disse beslutningene? I tillegg har jeg hørt rykter om at det er JEG som må betale for frakt av defekt utstyr, selv om det er DE som har herpet den... det er jo bare helt finfint!

 

Om det er noen som har vært borti samme problemet, eller noe lignende, vil jeg gjerne høre om det finnes en annen løsning enn å vente på ny router. Jeg skal prøve å komme meg inn på routeren selv, og se om jeg kan herje litt med settings, men utover det må jeg vel åpne den, og det er vel strengt tatt ikke så lurt (i og med at dette faktisk bare er et produkt man leier).

 

Jeg sitter på jobb nå, og jeg husker ikke modellnummeret på routeren, men det er i alle fall en Netopia-router.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Netopia Cayman 3351 er det. Kommer pokkermeg ikke inn på den samme hva jeg prøver. Ikke noe web-interface på den (regna for så vidt med det, NGT har vel tuklet litt med den selv), men fikk kontakt via telnet. Problemet er jo det at jeg ikke vet default- user og pass, routeren har jeg jo resetta.

Endret av CAT-scan
Lenke til kommentar

Brukernavn og passord skal du ha fått i brevet som fulgte med routeren eller noe annet brev fra dem

Ellers skal visst dette virke de fleste steder:

brukernavn: ngt

passord: Tshml55

 

hvis ikke så ligger det mange andre default passord rundt omkring på forumet her.

Endret av Wraith
Lenke til kommentar
Brukernavn og passord skal du ha fått i brevet som fulgte med routeren eller noe annet brev fra dem

Ellers skal visst dette virke de fleste steder:

brukernavn: ngt

passord: Tshml55

 

hvis ikke så ligger det mange andre default passord rundt omkring på forumet her.

Tror du misforstår litt. Routeren er resetta. Har prøvd med vanlig brukernavn og pass også (selvfølgelig det første jeg gjorde).

 

Har forresten også prøvd en del brukernavn og passord som ligger strødd utover forumet her.

 

Lurer også litt på om det NGT driver med er lov... jeg vet jo at det er jeg som leier routeren, men siden jeg ikke har gjort noe galt med den, og det er de som ødelegger den, kan da vel ikke jeg belastes for dette?

Endret av CAT-scan
Lenke til kommentar

I går kveld kom routeren.... og det var ikke routeren sin feil, men linja, så Bravida skal komme i dag og sjekke sentralen og linja. Om Bravida finner noe feil på min side er det jeg som må betale informerte NGT meg om. I prinsippet er jo dette greit nok, men ikke noe fysisk har skjedd med linja siden den ble installert, så om det er noe feil på min side så var det Bravida som gjorde en bommert da de installerte linja i fjor.

 

Har ikke forhørt meg noe med hvor penga skal strømme, men en ting er i alle fall sikkert, mener de at jeg skal betale noe som helst skal de få høre litt av hvert...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...