simenss Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 Jeg har laget et script som pakker ut ZIP-filer på serveren min. Alle ZIP-filene dette scriptet er laget for inneholder EN XML-fil. Men denne XML-filen kan ha helt forskjellige filnavn. Hvordan legger jeg filnavnet på den ene XML-filene inn i en variabel? Lenke til kommentar
kakkle Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 (endret) hent navnet på hver fil i zip arkivet med funksjonen zip_entry_name(), finn filendelsen. Dersom den er xml, lagre navnet på filen i variabelen $xmlfilnavn. Eks.: (Ikke testet, men bør fungere i prinsipp) $zip = zip_open($zipfile); if ($zip) { while ($zip_entry = zip_read($zip)) { $ext = strtolower(substr(strrchr(zip_entry_name($zip_entry), "."), 1)); // fil endelse if($ext == "xml") { // Filendelse er xml $xmlfilnavn = zip_entry_name($zip_entry) // Her får du filavnet } // If $ext end // Her kan du f.eks gjøre ting med de andre filene i zip arkivet... } // while end } //if $zip end Med forbehold om småfeil, ala trykkfeil EDIT: Jupp... Det var nok litt trykkfeil Endret 18. april 2005 av kakkle Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå