Gå til innhold

XP versus Sempron

Anbefalte innlegg

Ok, en siste gang nå..........

XP-3000+ socket A bedre enn Sempron 3000+?

Hvor mye bedre? er det bedre å kjøpe en lavere XP- prosessor enn sempron?

Vil gjerne ha en med 400MHz fsb så jeg kan få full utnyttelse av ram og hovedkort

Setter pris på svar og forslag:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ok, en siste gang nå..........

XP-3000+ socket A bedre enn Sempron 3000+?

Hvor mye bedre? er det bedre å kjøpe en lavere XP- prosessor enn sempron?

Vil gjerne ha en med 400MHz fsb så jeg kan få full utnyttelse av ram og hovedkort

Setter pris på svar og forslag:)

Jepp ! XP 3000+ er bedre enn Sempron 3000+ som tilsvarer ca. 2700+ Barton

Kan være litt vanskelig å få tak i XP 3000 med 200/400MHz buss.

Lenke til kommentar

XP er strort sett den samme prosessoren, bare at den har litt større cache, og andre småforskjeller.

Hadde jeg vært i dine sko, ville jeg kjøpt en slik:

http://www.netshop.no/aspx/login.aspx?Retu...d4472&plid=4472

Med denne kan du fritt stille multiplier, og dermed sette FSB på 200, uten å klokke den. Du kan i tillegg klokke denne noe helt ekstremt med vanlig luftkjøling. Denne i klokket tilstand knuser det meste av Sempron, og det til en lavere pris.

Edit: mens jeg kommer på det, hvilket hovedkort har dù? Er greit med PCI/AGP lås dersom du skal klokke FSB fra 133 til 200Mhz (effektivt 266 til 400)...

Endret av bK_Coder
Lenke til kommentar

Takker:)

Har hørt litt snakk om den prosessoren nå, da blir det nok til en slik en, hvis den passer til hovedkortet? Du snakket om AGP/PCI lås? KE? hehe...

Jeg har et ASUS A7N8X Deluxe, N-force 2, 400MHz. Tror det var noe sånt det sto på pakken.....

Funker det?

Håper på positivt og snarlig svar, hehe.....

Kult med happy tilbakemeldinger!

Lenke til kommentar

Kult:)

Da kjøper jeg den! Men en liten ting jeg lurer på, når jeg kjøper fra itbutikken, må jeg også betale toll, eller er den innlagt i prisen, eller kommer varenedirekte fra norge?

Hadde vært kjipt å betale ekstra 1.24% oppå totalprisen, tenkte å slå til med en Seagate Barracuda 7200.7 2000GB. totprismed frakt var 1786kr. Med toll hadde det da blitt 2214kr! det hadde vært kjipt å betale.....

Lenke til kommentar

Nå har jeg fått CPU'en:)

Klokket til 2.4GHz, 200MHz FSB multiplier på 12, vcore på 1.7V. Så en tråd der de sa at dette burde man klare uten store problemer med luftkjøling.

Brukte Prime 95 for å teste stabilitet og temp, prøvde bare i ca 30 min, ligger på 46 idle og ca 57-58 load. Kanskje litt høy temperatur?

Hva burde jeg gjøre? Er det noen andre prog jeg kan teste pc'en med for å sjekke ut ytelsen?

Lenke til kommentar

Jeg bruker Denne fra microplex, er mulig å sette på en ekstra vifte på den også, hvis jeg trenger mer kjøling. Gikk opp fra 2984 til 4746 i 3dmark05, lurer på om det hjalp litt av jeg satt på agressive timings i bios + at jeg satt opp graphics apperture size fra 64MB som var default, til 256MB (har 6800GT 256MB).

Har satt inn 2 ekstra vifter i kabinettet, får seg om temperaturen er litt lavere nå.

Lenke til kommentar

Gikk ned ca 2 grader etter at jeg satt inn kabinettviftene, altså 44 idle 56 load.

Er dette greit eller burde temperaturen være lavere?

Hvordan yter denne prosessoren i forhold til en XP-3200 nå?

XP-3200 har vel 2200GHz lr no sånt, men det er vel ikke bare frekvensen som har noe å si på ytelsen lr?

Hadde vært fint å sett en test mellom klokket 2400 XP-M og en annen XP-prosessor

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...