K.. Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 (endret) Hei. Idag gikk jeg til innkjøp av en tv-kabel. Denne går mellom mitt skjermkort (ATI Radeon 9500 pro) og min TV. Alt går helt utmerket, jeg får både lyd og bilde, men jeg kan ikke vise film. Jeg ser resten av skrivebordet - ikoner og alt - men videovinduet forblir svart. Jeg har etter noe triksing funnet ut hvordan jeg kan vise film på TV-en. Setter jeg innstillingene for skjermkortet slik, får jeg se film på TV-en, men da er bildet på pc-skjermen svart. Setter jeg innstillingene slik, får jeg se film på PC, men ikke på TV. Noen som har ett hett tips til hvordan jeg kan få se film på begge skjermene samtidig? Slik at jeg slipper å bytte om heletiden? Bare spør om noe her ble uklart. Takker for alle svar! Endret 18. april 2005 av Knut Erik Lenke til kommentar
xoop Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 (endret) Du kan velge Extend desktop on to this monitor, i stedet for å klone. Problemet oppstår med kloning, og ATI sender da bare video på "default" skjermen. Sorry, hadde feil ang. Zoomplayer Endret 18. april 2005 av xoop Lenke til kommentar
K.. Skrevet 18. april 2005 Forfatter Del Skrevet 18. april 2005 Jeg mener at Zoomplayer viser filmen på begge skjermene. Eller så kan du velge Extend desktop on to this monitor, i stedet for å klone. Problemet oppstår med kloning, og ATI sender da bare video på "default" skjermen. Hvor finner jeg "Extend desktop on to this monitor" ? Takker for raskt svar! Lenke til kommentar
xoop Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 du gjør det i display properties. Lenke til kommentar
Fortius Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 Nå er ikke min driver på Norsk, men skal prøve å hjelpe. Klikk på "Overlegg" og velg Teater Modus, eller hva det nå står på Norsk Når du da spiller en film, så skal det vises normalt på PC monitoren din, men blir fullskjerm på TV. Håper dette hjelper. Lenke til kommentar
DillBall Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 Extended desktop funker best hos meg, da drar du bare spilleren ut ene sia av skjemen å den kommer på tven, da har du 2 primær skjermer. Lenke til kommentar
DillBall Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 Men kan hende at radeon 9500 blir hakket for lavt for å bruke denne "enkle" saken, for krever en del for å ikke få det hakkete. Du kan jo prøve ati sin løsning itillegg å se hva som blir best for deg Lenke til kommentar
K.. Skrevet 18. april 2005 Forfatter Del Skrevet 18. april 2005 (endret) Nå er ikke min driver på Norsk, men skal prøve å hjelpe. Klikk på "Overlegg" og velg Teater Modus, eller hva det nå står på Norsk Når du da spiller en film, så skal det vises normalt på PC monitoren din, men blir fullskjerm på TV. Håper dette hjelper. Aah! Perfekt! Det virket utmerket! Tusen takk! Til dere andre, Extended desktop fungerte det også, men ATI sin løsning var noe enklere.. Tusen takk, alle som har hjulpet til Endret 18. april 2005 av Knut Erik Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå