Gå til innhold

Trenger råd ang. kjøp av skjermkort

trx

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har funnet ut at jeg skal kjøpe et nytt skjermkort (AGP). Jeg har lest guiden, og i den anledning har jeg noen spørsmål. Jeg litt, og trenger derfor et kort som takler det. Jeg er ingen person som trenger den absolutt beste grafikken for øyeblikket, men en oppgradering trengs, så regner med å bruke 1500-2000 på nytt skjermkort.

1.

Jeg har tatt sikte på å kjøpe et GeForce 6600 GT 128 MB, og har leitet litt rundt på de ulike nettbutikkene. Der finner jeg kortet til alt fra 2200 ( http://62.97.220.121/butikkl.php?bid=total...475bdcd9c708372 ) til 1600 ( http://www.mpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=45485 )

I og med at prisen varierer såpass mye, kan vel ikke dette bare være avhengig av produsent/nettbutikk, det må vel være forskjeller på kortene, eller?

Kom gjerne med anbefalinger av GeForce 6600 GT-kort (gjerne med linker til nettbutikker), eller andre kort i prisklassen 1500-2000 kr som dere tror vil være bedre.

2.

Er det sånn at Gforce 6600 GT-kortene trenger ekstra strømforsyning? Isåfall, hvordan finner jeg ut om jeg kan bruke den strømforsyninga jeg har eller om jeg må kjøpe ny?

mvh

-trx

ps.

jeg kjører en 2,4 GHz, 768 MB RAM maskin, hovedkort er jeg ikke sikker på (et fra intel), det er ca 2-3 år gammelt.

Endret av trx
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg vil tro at Gainward GeForce 6800GT fortsatt er ett godt kjøp?

Har blitt litt etterhengende her på forumet etter at jeg begynte med WoW, så dere får bare rette på meg om jeg tar grundig feil. :blush:

Skal du ha 6800GT kort er Club3D kortet til 2995,- på MPX et bedre kjøp syns jeg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234
Kjøp det billigste du finner.

Du må ha AGP 8X og 350w PSU

Dette er nok ikke helt korrekt. 8xAGP kort kjører fint på 4xAGP og ytelsesforskjellen er ikke all verden. Dette er mer et salgstriks hvor "jo større jo bedre" er det som sprer rundt seg.

Det er heller ikke et krav om 350W PSU, det kommer helt an på produsenten. Her er det som kjent store forskjeller mellom fabrikanter; noen markerer psu'ene med max peak, mens andre klistrer faktisk nominell ut-effekt. Sjekk forøvrig signatur for ulike skjermkorts strømforbruk.

mvh

Sobient

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...