Gå til innhold

nytt hovedkort jeg ikke får til å virke

Anbefalte innlegg

i dag byttet jeg ut hovekortet mitt og satte inn et EPOX EP-8K5A2. Når jeg skrur på pcen, er skjermen helt svart og det kommer en pipelyd hvert ca 5sek som varer i ca 5sek. det er også en slags lampe hvor det lyser C1. er det noen som vet hav som kan være galt eller hva jeg evnt. kan ha gjort feil? Jeg hvertfall at Ram og skjermkort virker, nesten helt sikker på at CPU og Diskene virker og at CPU er kompatibel med hovedkortet. vet foresten også at ramen er kompatibel med hovedkortet.

Alle svar settes sinsykt høyt pris på!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

prøv å trykk reset-knappen 5-6 ganger med 2-3 sekunders mellomrom, det kan resette bios, hvis ike, plugg ut strømmen, og ta ut biosbatteri eller bruk clear cmos-funksjonen på hovedkortet ditt, dette gjøres som oftest med en jumper (les manualen til hovedkortet)

Lenke til kommentar

Har du installert xp/evt. annet os på nytt. Hvis ikke anbefales det, selv om det skal være mulig å unngå dette ved og gjøre de "rette tingene". Du bør i det minste starte opp med xp cd´n og velge reparer.

???? Og hvordan skal han klare det når pc`en ikke starter?

C1 is a generic EPoX error code that basically indicates some sort of problem with the memory subsystem. It could be anything from the north bridge to bad memory or a poor PSU.

Selv om minnet er kompatibelt så kan det være feil på det.

Ta det ut og prøv med 1 og 1 brikke hvis du har flere.

Lenke til kommentar

Du sa at du hørte pipe lyder... du kan ikke spør oss om hva de betyr!!! Pipe lydene er forskjellige på all slags hovedkort. Det skal stå en oversikt om hva hvert enkelt pipelyd betyt i boken du fikk med hovedkortet. (sjekk det du)

hvilken type RAM har du. din hovedkort trur eg støtter PC2700 RAM.... sjekk ka du har og skriv tilbake.

Husk å sjekk pipelydene

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...