FranzJosef Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 (endret) Har nå et nettverk på en nylig anskaffet trådløs router (http://www.cnet.com.tw/product/cnbr-914w.htm), dette kjøres via kabelmodem fra UPC. Der har jeg to PCer tilkoblet via kabler som stikkes rett i ledige porter. De kommer på nett fint. Så har jeg en bærbar tilkoblet med innstallert USB WLAN-kort (http://www.cnetusa.com/product/specs/wl_cnusb611(g).htm). Har alt i nettverket innstilt på DHCP både på router og maskiner. Men den bærbare vil ikke åpne internettsider! Den finner routeren og viser ikoner på at jeg er på nett og slikt , til og med "excellent signal strength". Men straks jeg åpner nettleseren så er det ikke noe liv. Men når jeg ser i run - CMD - ipconfig /all så får den ikke IP, det står bare 0.0.0.0. Hva kan være galt? Endret 18. april 2005 av FranzJosef Lenke til kommentar
Uncle_Champ Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 Den står oppsatt med fast IP-adresse og ikke tildelt via DHCP? Sjekk innstilllingene på trådløskortet. Lenke til kommentar
FranzJosef Skrevet 18. april 2005 Forfatter Del Skrevet 18. april 2005 Nei, der er det DHCP all the way. Lenke til kommentar
Uncle_Champ Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 Gateway også? Samme som ruterens IP-adresse. Lenke til kommentar
FranzJosef Skrevet 18. april 2005 Forfatter Del Skrevet 18. april 2005 Ja, lagt inn det også. Nå har jeg også forsøkt å avinnstallere alle nettverksinnstillinger på den og innstallere alt på nytt. Funket heller ikke. Lenke til kommentar
Skeetzoid Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 Problemet er vel kanskje ikke den bærbare? Hva med innstillinger i routeren ? Lenke til kommentar
FranzJosef Skrevet 18. april 2005 Forfatter Del Skrevet 18. april 2005 Ja, hva med hvilke innstillinger? Den er jo satt til å dele ut DHCP...som funker på de to andre PCene. Det er klart jeg kan gi spesiell tilgang til MAC-adr til den bærbare og kryptere osv. Men siden det ikke funker nå er det vel ingen til å tro at det skal hjelpe? Da må vel feilen ligge i innstilligene til den bærbare? Lenke til kommentar
Skeetzoid Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 På min bærbare har jeg en egen knapp som fysisk kobler ut trådløst. Har du noe slikt på den bærbare? Just a thought, evnt sjekket i properties at det ikke er noen konflikter med nettverkskortet eller manglende drivere elns Lenke til kommentar
grosas Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 Ja, hva med hvilke innstillinger? Den er jo satt til å dele ut DHCP...som funker på de to andre PCene. Det er klart jeg kan gi spesiell tilgang til MAC-adr til den bærbare og kryptere osv. Men siden det ikke funker nå er det vel ingen til å tro at det skal hjelpe? Da må vel feilen ligge i innstilligene til den bærbare? Bare en tanke fra egen erfaring: Er det trådløse signalet kryptert? Har du lagt inn krypteringsnøkkelen på den bærbare maskinen? Det kan være feilen, siden de pcene som er koblet til routeren med kabel fungerer. Lenke til kommentar
Skeetzoid Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 Har selv problemer der faktisk. Så lenge jeg kjører ukryptert signal mellom router og bærbar fungerer det helt topp. Kjører nå med mac adresse på bærbar, samt den stasjonære. Vet ikke om det er noe poeng i dette. Prøvde for moro å kryptere signalet mellom den bærbare og routeren. Den bærbare fant kryptert nettverk som jeg koblet meg på med riktig kodenøkkel og fikk forbindelse, men ingen ip ble tildelt. Så jeg har klort litt frem og tilbake. Fant til slutt ut at det fungerer rett og slett ikke her med kryptert nettverk. Så jeg har kuttet ut det prosjektet. Men skulle gjerne likt å finne ut hvorfor det ikke vil fungere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå