bosannes Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 (endret) Sitter som webpubliserer i skoleavisa for tiden, og har i den sammenheng laget meg en mal med css-layout for å kopiere designen til den malen som var her før jeg begynte. Har klart å kopiere alt sammen, bortsett fra én ting. Det blir alltid en ekstra linje mellomrom etter h2, og det funker heller ikke å endre det med margin-bottom (heller ikke med negativ verdi). Hvordan kan jeg unngå dette? Har lite lyst til å måtte skrive <div class="h2"></div> istedenfor <h2></h2> Eksempel: http://www.snileposten.com/artikler/legitimasjon.htm (Underoverskriftene er h2) Er fiksa nå. Var jo så bombesikker på at det var h2'en som var problemet, men det var visst topmargen i p'en Endret 18. april 2005 av bosannes Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 Hvis det ikke hjelper å justere margin-bottom på h2 er det sansynligvis paddin-bottom på h2 eller margin/padding-top på p-elementet. Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 h2 har sikkert en standardmargin. Legg til * { margin: 0; padding: 0; } i stilarket ditt, så går det nok bedre, vil jeg tro. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 Legg til * { margin: 0; padding: 0; } i stilarket ditt, så går det nok bedre, vil jeg tro. Ja, utvilsomt i det tilfellet, men det har sine negative sider, også. Da må du sette egne marginer på alle andre elementer, som p, ul, ol, li, dl, dt, dd, hN, div m.m. Jeg ville heller satt p.klasse {margin-top: 0;} Lenke til kommentar
bosannes Skrevet 18. april 2005 Forfatter Del Skrevet 18. april 2005 For de som leser den første posten litt fort: Problemet er løst Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå