Geirs34 Skrevet 6. juli 2002 Del Skrevet 6. juli 2002 Jeg har fått bygget en ny PC basert på et MSI KT Ultra hovedkort som har 2 IDE-porter. Hva er den mest optimale oppkoblingen for de fire enhetene CD-rom, CD brenner samt harddisk 1 og 2 ? Problemet nå er at jeg har problemer med brenning, da CD-rom og CD brenner er tilkoblet samme IDE-kabel. Lenke til kommentar
Serqevx Skrevet 6. juli 2002 Del Skrevet 6. juli 2002 IDE1 -Master: Harddisk -Slave: Brenner IDE2 -Master: CDrom Lenke til kommentar
oathunder Skrevet 6. juli 2002 Del Skrevet 6. juli 2002 Dersom h-diskene dine er ATA100 (og du har dem koblet på en ATA66/100 kabel), så får du et ytelses tap dersom du kobler på en enhet som er feks ATA33....dette betyr at h-diskenene dine ikke "yter" mere enn cd-romen din dersom de er koblet på samme IDE kanal. Mitt beste råd er å koble cd-romene på hver sin IDE kanal kun når du skal kopiere plater, og så koble de tilbake på samme kabel når du er ferdig.......litt tungvint men men..... [ Denne Melding var redigert av: oathunder på 2002-07-07 01:08 ] Lenke til kommentar
Wotan Skrevet 6. juli 2002 Del Skrevet 6. juli 2002 Hva slags problemer, og hva slags OS? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå