Gå til innhold

Hallo skal kjøpe mellomklasse kort ?

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har et Radeon 9500 kort i mitt system som er følgende i grove trekk

CPU: Pentium 4 1.8 ghz

Ram: 1256 mb ram

PSU: 350 watt

Hovedkort: en 486. Kan ikke kjøre PCI EXPRESS !

Kortet er lånt og no må jeg levere det tilbake fordi han skulle låne det til en annen kompis. Sku kjøpe det for 500 kr men eg va litt treg.

Men no må jeg kjøpe meg et kort mellom 1000- 2000 kr

Har vurdert disse 3 følgende kort

Point of view Geforce 6600 GT 128 mb 1700 kr

Hightech Excalibur Radeon 9800 PRO 128MB 1600 kr

PowerColor Radeon 9800 PRO 128 MB 1300 kr

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

6600 GT virker som et godt valg til den PC-en der, jeg ville i hvertfall ikke kjøpt noe dyrere kort med tanke på at CPU og minnet ikke henger helt med da.

Forresten så er Hightech Excalibur Radeon 9800 PRO 128MB et lydløst kort med en store kjøleribbe og ingen vifter, det er den eneste store forskjellen fra andre Radeon 9800 Pro kort.

Lenke til kommentar
6600GT er nok en generasjon nyere og en del raskere. Vil anbefale kortet jeg har kjøpt, XFX Geforce 6600GT.

6600GT er nok fortsatt et godt kjøp. Du får mye for pengene.

Jeg støtter denne. 6600GT er mye raskere enn 9800Pro. tror det var 30% raskere faktisk med mindre jeg tar feil. 6600GT!

Lenke til kommentar
6600 GT virker som et godt valg til den PC-en der, jeg ville i hvertfall ikke kjøpt noe dyrere kort med tanke på at CPU og minnet ikke henger helt med da.

nå må du ikke glemme at det er lov til å tenke på fremtiden da.. Så blir det billigere å oppgradere neste gang :)

Lenke til kommentar
6600GT er nok en generasjon nyere og en del raskere. Vil anbefale kortet jeg har kjøpt, XFX Geforce 6600GT.

6600GT er nok fortsatt et godt kjøp. Du får mye for pengene.

Jeg støtter denne. 6600GT er mye raskere enn 9800Pro. tror det var 30% raskere faktisk med mindre jeg tar feil. 6600GT!

Å si at 6600GT er mye raskere enn 9800pro bli feil. Det kan i visse tilfeller yte OPPTIL 30% bedre, men yter i realiteten langt mindre enn disse 30 prosentene.

Endret av apwr
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Å si at 6600GT er mye raskere enn 9800pro bli feil. Det kan i visse tilfeller yte OPPTIL 30% bedre, men yter i realiteten langt mindre enn disse 30 prosentene.

Da må du ta noen forutsetninger først..

Dersom trådstarter kun spiller eldre DX8-baserte spill som ikke bare belaster GPU, men også CPU, NB så er det faktisk slik at 9800 Pro er *litt bedre* enn 6600GT.

Når det gjelder GPU-intensive moderne spill så er 6600GT ikke bare 30% bedre, men over 40% bedre... Jeg burde vite det da jeg har testet de to aktuelle korta (9800Pro/6600GT) i samme "rigg"..

Lenke til kommentar

Da må du ta noen forutsetninger først..

Dersom trådstarter kun spiller eldre DX8-baserte spill som ikke bare belaster GPU, men også CPU, NB så er det faktisk slik at 9800 Pro er *litt bedre* enn 6600GT.

Når det gjelder GPU-intensive moderne spill så er 6600GT ikke bare 30% bedre, men over 40% bedre... Jeg burde vite det da jeg har testet de to aktuelle korta (9800Pro/6600GT) i samme "rigg"..

Her var det mange med erfaringer ute å gå. Jeg spiller en del gamle spill, men det går mest på Doom 3 og Half-life 2.

Jeg går for et 6600GT kort.

Men hvilket av disse versjonene burde jeg velge.

Point Of View GeForce 6600 GT AGP

XFX GeForce 6600 GT 128MB AGP NB: hørte at dette var anbefalt til gaming

Club3D GeForce 6600 GT 128MB AGP

AOpen Aeolus 6600GT (AGP)

Huff kjipt at produsentene skal ploppe så mange kort om gangen ut på markedet, man blir litt frustrert.

Lenke til kommentar
Huff kjipt at produsentene skal ploppe så mange kort om gangen ut på markedet, man blir litt frustrert.

Slik som jeg har forstått det så er AOpen, XFX, Club 3D, Gainward og Point of View er alle sammen forskjellige produsenter som lager hver sin versjon av 6600 GT. Du kan på en måte si at nVidia er oppfinneren av 6600 GT og de lar andre få lov til å produsere. (Mot en liten sum, da)

Versjonene er ikke så forskjellige. Det går mest i forskjellig design og småting.

En ting som er verdt å merke seg er at noen 6600 GT har kjappere (1,6ns) minne enn noen andre og at noen har kjølere som bråker mindre og sitter bedre festet. (Alle sitter jo ganske godt på, det er bare det at noen er enda litt mer stabile)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...