Gå til innhold

Er HL2 virkelig et bra spill?


Anbefalte innlegg

Vel.. hehe.. Ingen av oss kan påtvinge dere å like spillet, så det blir litt meningsløst. Men jeg må innrømme at det er synd at enkelte ikke har opplevd spillet like genialt som det mange av oss andre har gjort.

 

Det er en grunn til at den vant rundt 35 utenlandske priser i 2004. At den scoret høyeste karakter i samtlige (ihvertfall de 10 jeg har lest) aviser, magasiner og nettsteder i Norge. At spillet vant de 3 store bruker avstemningskonkuransene her til lands. Selvfølgelig, alle har rett til sin egen mening, men dette er en pekepinn at for de fleste var dette fjorårets største høydepunkt.

 

Så for å svare på topicen; Ja, Half-Life 2 er virkelig et bra spill. Men liker man det ikke, så liker man det ikke ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Innlegg omhandlende cracks og annet drit er fjernet. Vennligst kutt ut sånt.

 

For øvrig er jeg helt enig med trådstarter. HL2 var temmelig middelmådig. Kjøpte det samme dag som det kom ut, spilte til, tja, et svært helikopter med bomber og granater jaget meg i en halvtimes tid. Etter det installerte jeg en ny systemharddisk i maskinen, og har aldri giddet å reinstallere spillet.

 

Ingenting man ikke har sett før. Selvfølgelig er det artig å leke med gravity-gun og sagblader, men man kan ikke basere et spill på det.

Lenke til kommentar

Jeg kan skjønnet at spillet kanskje kan bli noe dårligere dersom du ikke er opptatt av HL historien. Jeg satt klistret i 12 timer før jeg klarte å rive meg løs. Hadde ventet siden jeg klarte HL i 1999 og hadde enorme forventninger til spillet.

 

Spillet var etter min mening bedre enn jeg trodde det kom til å bli. Siden jeg har omtrent studert HL sagaen så var alt en nytelse for meg. Men bedre enn 1'ern kan vel diskuteres...

 

Men som sagt, enten liker du det eller så gjør du det ikke..

Lenke til kommentar
Jeg kan skjønnet at spillet kanskje kan bli noe dårligere dersom du ikke er opptatt av HL historien.

Tja, så lenge spillet har en grei story om ikke er helt bak mål så gjør den sitt. Tross alt , dersom storyen hadde vært det store i HL2 så hadde den ikke bare vært en liten del av et spill, men den hadde vært utgitt som eget verk. I et spill er det tross alt selv spillbarheten som er avgjørende. Hadde spillbarheten til HL2 vært helt ræva kunne ikke en bra story ha reddet det. Men dersom man ignorerer historien fullstendig i HL2 så er det fortsatt et veldig spillbart spill innenfor sjangeren. Personlig er jeg ikke spesielt opptatt av HL historien (og hører definitivt ikke til den gjengen som har overtolking som hobby) men synes historien gjorde en grei jobb i å sette rammen for spillet.

Lenke til kommentar

Prøvde det igjen, etter at det har ligge og støva ned etter at eg runda det. Og det som slo meg var at det er vanvittig mye loading! Kan ikkje gå 100meter uten at det skal loade. for ikkje og sanne om lyd hakkinga, som frotsatt glimrer med sin tilstede værelse hos meg iallefall. Men story, graffikk, gamplay er det et solid spill. Men man burde nok vere av den nysjerrige typen for og få med seg alt. mye er gjemt i detaljer rundt om.

Lenke til kommentar
Stemningen gjennom store deler var topp(men husk å skru av den forferdlige støyen som skal være soundtrack, den dreper jo effektivt alt som er av stemning) og jeg fikk ofte følelsen av å være "ensom og jaget". Alt ialt et bra spill.

Jeg skrudde opp da denne "støyen" kom. Soundtracket bidro bare mer til stemningen etter min mening.

 

Ellers vil jeg karakterisere Half Life 2 som en av mine beste spill opplevelser!

 

Alt var så utrolig gjennomført i spillet. Og jeg ble bare trekt med i historien og var "Gordon Freeman" for en helg.

 

Multiplayeren er også en god opplevelse.

 

Edit:

Utrolig mye negativt det var her da! Jeg blir nesten litt lei meg :cry:

 

:)

Endret av Gammelsko
Lenke til kommentar

Nettopp! Jeg har en trilliard in-game filmer i høy kvalitet (så jeg fikk se grafikken), opptil flere måneder før spillet kom ut! Nå kan noen si at det er brukeren sin feil at han ser på slike filmer, men jeg synes det er teit å si slikt.

Det er jo ikke brukeren sin feil at utvikleren pøser på med in-game filmer som viser 3/4-deler av spillet LENGE før spillet kommer ut! Hvordan skal vi vite det?

Spillet skulle jo tross alt "40 timer for en vant gamer" - Jaha? Joda, om du fjerner 25 timer derifra så begynner det å ligne, om du er en nybegynner. :roll:

Lenke til kommentar

Hehe.. hørte også noe om at spillet skulle være såpass langt. Men jeg, som mange andre, ble faktisk positivt overrasket. Noe som egentlig er veldig snodig ettersom jeg hadde meget høye forventninger. Likevel har spillet, som alle andre spill, noen minussider:

 

- Mye loading kan fort føre til at en mister spillflyten

- Spillet er litt for enkelt

- For mange er det mye møkk med Steam

 

Likevel vil jeg hevde at Half-Life 2 er bedre enn de aller fleste fps'ene som har kommet ut de senere år. Og da blir det også fort det beste actionspillet, selv om vi finner gode utfordrere i Far Cry, Riddick etc. Men som TCI sier, det hjelper å være fan av det første spillet og utgivelsespakkene.

Lenke til kommentar

Kan ikke skjønne hvilke FPS dere mener overgår HL2... Kom med eksempler.

 

Selv har jeg ikke spillt noe annet FPS som formidler historien (god eller dårlig) på en like involverende måte, men så er det jo de som måler spillkvaliteten på antall likvidasjoner per minutt, lange cutscenes, tøffe kommentarer fra spillkarakteren osv.

 

Ikke si Far Cry, det er ikke bedre på noen andre måter enn bevegelsesfrihet. Hvis dere mener noe annet kom med argumenter.

Lenke til kommentar

Jeg er enig i at vi må se det i perspektiv med andre FPS-spill. Half-Life 2 er ingen revolusjon, men det er langt bedre enn de fleste andre konkurrenter. I år ser jeg heldigvis en verdig utfordrer i Stalker, som jeg håper gjør litt mer ut av en spennende start-historie og stilige lokalisasjoner enn det Far Cry serverte oss.

Lenke til kommentar

Syns Half-Life 2 eier jeg! Jeg likte det så godt etter å ha testet det hos en venn at jeg spilte gjennom det på under system requirements på min maksin - og det var verdt det! Det er enkelt, ja. Det er for mye loading, ja. Det er ganske lineært, ja. Men det er fett! Det gir en så fantastisk stemning hele veien. Jeg vet alle er uenig med meg, men slutten er jo rå. Ingen svar på noe! Bare mer spørsmål og en antydning om "..if and when your time comes again.." fra G-Man. Herlig!! Men jeg liker jo slutten på Halo 2 også, hvis dere har spilt det.. ;)

Lenke til kommentar

Helt utrolig sitter og lese dette som skrives her!.

 

La oss være enig om en ting Half Life 2 er verdens beste spill, kom med noe annet som er bedre.

 

Men det klarer du ikke.

 

Jeg har spillt hl2 mange ganger like mange ganger som det er innlegg på denne tråd.... kansje litt drøyt men ganske mange ganger. Og jeg digger alt med hl2 blir ikke lei dette. Dere som klager hva pokker er feil med dette. ?

 

Hvis dere hadde kommet dere igjenom engang dette så kunne dere hente ned nye Singel player mods til hl2 noen av dem som er ute er utrolig mange bra.

 

Anbefaler: leons_mod_pack

 

Og etter det så kan dere prøve og lage noe selv da med SDK som følger med Hl2.

 

PS: Dette er et spill hvis dere ikke har fått med dere det.

Lenke til kommentar

Det var dette med subjektive meninger/universelle sannheter, da. Selv om du syns et spill er verdens beste, betyr ikke det at resten av verden syns det.

 

Jeg syns HL2 er middelmådig. Det ble hypet opp i skyene, og levde ikke opp til forventningene på noen måte.

 

HL1 er en ting.. det ble lansert på en tid hvor FPS-spill handlet opp om å splætte mest mulig på vei til en nøkkel, som åpnet en dør til flere splætt-bare ting. HL1 introduserte en god historie, god AI (marinesoldatene som pælmer granater og flanker deg.. grøss), og stor variasjon i omgivelser.

 

Det er rimelig at, med den hypen som fulgte med HL2, at man kunne forvente en tilsvarende revolusjon. Jeg syns det ikke levde opp til forventningene, og kan fint sammenlignes med andre FPS-spill som Far Cry, Chaser og Doom 3. Nei, Doom 3 er faktisk bedre.. det klarte iallefall å fremkalle litt skrekk og gru i begynnelsen. Det er bedre følelse enn kjedsomhet.

Lenke til kommentar
Det var dette med subjektive meninger/universelle sannheter, da. Selv om du syns et spill er verdens beste, betyr ikke det at resten av verden syns det.

 

Jeg syns HL2 er middelmådig. Det ble hypet opp i skyene, og levde ikke opp til forventningene på noen måte.

 

HL1 er en ting.. det ble lansert på en tid hvor FPS-spill handlet opp om å splætte mest mulig på vei til en nøkkel, som åpnet en dør til flere splætt-bare ting. HL1 introduserte en god historie, god AI (marinesoldatene som pælmer granater og flanker deg.. grøss), og stor variasjon i omgivelser.

 

Det er rimelig at, med den hypen som fulgte med HL2, at man kunne forvente en tilsvarende revolusjon. Jeg syns det ikke levde opp til forventningene, og kan fint sammenlignes med andre FPS-spill som Far Cry, Chaser og Doom 3. Nei, Doom 3 er faktisk bedre.. det klarte iallefall å fremkalle litt skrekk og gru i begynnelsen. Det er bedre følelse enn kjedsomhet.

Doom3 bedre........ :)

 

Tror jeg melder meg ut av denne debatten for den som sier doom3 er bedre enn hl2 kan umulig ha spillt begge FERDIG!.

 

Hadet!

Lenke til kommentar

Vel, det er helt rett at Half-Life 2 ikke er den revolusjonen som 1'ern var. Likevel er det et meget godt spill, ja, blant de beste actionspillene som har blitt lansert siden det første Half-Life.

 

Jeg synes dette med hypen har blitt brukt litt mye imot Half-Life 2 av folk som ikke helt ser det store med denne tittelen. For de aller fleste innfridde spillet forventningene og vel så det. Jeg er fornøyd med hva vi fikk og slutten fikk meg til å bare lengte for mer av Half-Life universet. Slik jeg ser det er det en oppfatning mange deler. Det er bare å lese anmeldelser, se på alle prisene spillet har mottatt og diverse avstemningskonkurranser.

 

Ikke bare vant Half-Life 2 de 3 største nettkåringene her til lands, det knuste motstanden fra alle fjorårets fps-spill. Og akkurat det synes jeg backer opp min første påstand om at det er blant det beste vi finner innen actionsjangeren. Selvfølgelig kan ikke jeg eller andre få dere til å like spillet, det godtar jeg. Og hva majoriteten liker, bør ikke nødvendigvis være det beste. Men jeg synes det likevel er en god pekepinn på at Valve leverte varene i fjor høst.

 

I år ser det ut som Half-Life 2 vil få god motstand fra F.E.A.R og Stalker, men disse spillene må levere på de fleste punkter for å overgå et spill som i mine øyne har satt en ny standard i fps-sjangeren.

 

Edit: Vil bare si at jeg liker slike debatter så lenge det ikke glir ut i rene fanboy utsagn med "Du er dum som ikke liker det" eller "Det spillet er dritkjipt fordi jeg sier det" osv.

Endret av Campari
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...