Fosco Skrevet 6. juli 2002 Del Skrevet 6. juli 2002 Hei. Jeg kjører nå WinXP på min maskin, men har tenkt og lage ett dual boot system med WinME. Er det bare og lage en egen partisjon for WinMe? Det er en ting jeg ikke liker med Dual Boot, Att man må velge hvilket OS som skal starte under oppstart. Jeg vil ha det slik att XP starter automatisk, men att jeg kan trykke på en knapp hvis jeg vil ha igang winME. Er dette mulig og få til? Lenke til kommentar
goose Skrevet 6. juli 2002 Del Skrevet 6. juli 2002 Du lager en partition for windows me. Så installerer du me først deretter instalerer du xp på en annen partition. Xp vil finne ME selv og lage en dual boot. XP vil antagelig legge seg først i lista hvis jeg husker riktig... Når det gjelder autamoatikken i oppstart så vil det oset som ligger føst starte opp automatisk etter en tidsintervall som reker 10 sek.. (hvis jeg husker riktig) dual boot kan du forandre på i xp... eller du kan bruke en anne program til å lage dual boot Lenke til kommentar
Fosco Skrevet 6. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2002 Kan altså ikke legge in WinME nå. Fordi jeg allerede har WinXp? Må altså formatere og legge inn Me for deretter og legge in Xp? Forstår jeg deg rett nå? Lenke til kommentar
b-real Skrevet 8. juli 2002 Del Skrevet 8. juli 2002 Quote: Fosco skrev (2002-07-07 01:00):Kan altså ikke legge in WinME nå. Fordi jeg allerede har WinXp? Må altså formatere og legge inn Me for deretter og legge in Xp? Forstår jeg deg rett nå? Du trenger ikke å formatere partisjonen som du har WinXp på. Alt du drenger å gjøre er å sørge for at du har en partisjon men FAT32(helst begge eller får du ikke lest NTFS partisjonene i WinME). Å lage partisjonen kan du gjøre med Partitoin Magic eller windows Disk manager. Så setter du i din WinME cd og installerer ME der du har tenkt å ha den og når den er ferdig så setter du inn din WinXp plate å legger ein ny installasjon av WInXp på den Partitsjonen som du hadde WinXp på fra før. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå