nissengtr Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 (endret) Hallo... Jeg sliter med det virus greiene og lurer på hvilken som er best! Og vil helst ikke betale noe for den.. Har den derre eTrust EZ Antivirus, er den no bra? Hadde PC-Cillin 2002 men den slutta å fungere. Har sett og hørt at det er den NOD32 som skal være den beste på markede, er det sant det da?? Og jer er vedig kresen på at den ikke drar mange prosseser. Og hvilken er det som drar minst på system resursene?? Håper på noen svar, og takk på forhånd.. Nissen GTR Endret 18. april 2005 av nissengtr Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 http://www.avast.com/eng/down_home.html Bruker dette prog. og har vært virusfri over to år. Det tar også de fleste trojaner og worms.... Lenke til kommentar
War Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 at du har vært virusfri i 2 år, kan også være at du ikke finner alle virus med det prog. En måte å finne ut det på er å installere et annet program og scanne på nytt. F-secure- er jeg fornøyd med , kommer update hver dag. Northon -er bra, men det kjører og surrer i bakgrunnen og stjeler kraft. avg- er bra og finner det meste, men klarer ikke slette virusene. Bruk også en annen nettleser enn explorer, da slipper du 90% av virusene. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 at du har vært virusfri i 2 år, kan også være at du ikke finner alle virus med det prog.En måte å finne ut det på er å installere et annet program og scanne på nytt. Hehe ! Ja... har de fleste virusprog. selv så de har jeg testet..... Dessuten er det snakke om et GRATIS AV-prog. Lenke til kommentar
War Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 (endret) alle jeg har nevnt er "gratis" om man har litt fantasi i notepad Endret 18. april 2005 av War Lenke til kommentar
Znoken Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 Prøv Nod32 i 30 dager først med trial versonen og er du fornøyd så er det jo bare og bestille en lisense fra dem....Jeg syns Nod32 er den beste og jeg har prøvd alle som er på markedet som jeg kjenner til..... Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 90 % av virusene kommer ved å surfe med Explorer? Bruker ikke Explorer, og har aldri tenkt å bruke den nettleseren, men nå får man rulle inn a. Det er funnet ett sikkerhetshull i Explorer hvor ondsinnet kode kan gjør at du får virus ved å laste ned ett banner, det hullet er nå tettet igjen. 99,99 % av virusene kommer fordi den som sitter mellom stolryggen og PC-skjermen ikke tenker. Lenke til kommentar
War Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 (endret) 90 % av virusene kommer ved å surfe med Explorer? Bruker ikke Explorer, og har aldri tenkt å bruke den nettleseren, men nå får man rulle inn a. Det er funnet ett sikkerhetshull i Explorer hvor ondsinnet kode kan gjør at du får virus ved å laste ned ett banner, det hullet er nå tettet igjen. 99,99 % av virusene kommer fordi den som sitter mellom stolryggen og PC-skjermen ikke tenker. Om du bruker Opera, Mozilla eller annen nettleser, er du imidlertid trygg. Det samme er du om du bruker Linux eller Mac. Det er bare Internet Explorer for Windows som er berørt. http://www.itavisen.no/art/1303841.html ps: 25. jun 2004 Endret 18. april 2005 av War Lenke til kommentar
Xpi Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 Jeg kan varmt anbefale Antivir Personal Edition Classic . Bruker lite ressurser og stopper effektivt virus! Du finner det gratis her! Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 19. april 2005 Del Skrevet 19. april 2005 (endret) 90 % av virusene kommer ved å surfe med Explorer? Bruker ikke Explorer, og har aldri tenkt å bruke den nettleseren, men nå får man rulle inn a. Det er funnet ett sikkerhetshull i Explorer hvor ondsinnet kode kan gjør at du får virus ved å laste ned ett banner, det hullet er nå tettet igjen. 99,99 % av virusene kommer fordi den som sitter mellom stolryggen og PC-skjermen ikke tenker. Om du bruker Opera, Mozilla eller annen nettleser, er du imidlertid trygg. Det samme er du om du bruker Linux eller Mac. Det er bare Internet Explorer for Windows som er berørt. http://www.itavisen.no/art/1303841.html ps: 25. jun 2004 Vel, kilde er itavisen.no. De gutta burde holdt seg til musikk. Når de såkalte eksperetene i tillegg uttaler dette: Mens flere nøyer seg med å advare mot Internet Explorer, går en sikkerhetsekspert så langt at han ber folk om å la være å bruke Internett overhodet. - Jeg har sagt til kona mi at hun ikke må bruke Internett om det ikke er absolutt nørdvendig, for eksempel om hun skal i nettbanken, sier sikkerhetsekspert Brent Houlahan, i selskapet NetSec til News.com. Da klarer jeg ikke å ta det seriøst. Uansett klarer jeg ikke å se at 90 % av virusene kommer ved surfing med IE. Endret 19. april 2005 av RattleBattle Lenke til kommentar
War Skrevet 19. april 2005 Del Skrevet 19. april 2005 itavisen skriver det andre "sikkerhetseksperter" har uttalt sog om. ikke demmes feil at noen fraråder it. Men det føles iallefall som om IE har "mer" virus. Jeg har en fast måte å bruke internett på, faste sider ,nesten en rutine. Med IE fikk jeg 1-2 virus hver dag. så byttet jeg nettleser og har ikke fått ett eneste virus siden . er fortsatt inne på de samme sidene , og bruker nettet på de samme måtene. IE eller ikke så føles det iallefall bedre sånn. Samme gjelder de jeg bor med, de plagdes med virus hele tiden, helt til jeg fikk dem til å bytte nettleser, siden har jeg ikke hørt noe fra dem. Det kan jo hende det er ren flaks. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå