Dane Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 (endret) dette er min første side med div'er og css, har 2 problem http://home.no.net/dlim/ de to hvite linjene, og at "Velkommen" bildet ikke står mer til høyre Noen som kan hjelpe? *en liten oppdatering, jeg slettet bildet med "Velkommen" og skrev det direkte inn i diven body { font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 0.8em; color: #000000; background-color: #FFFFFF; margin: 0px; padding: 0px; } #divLogo { background-color: #6699CC; width: 100%; margin-top: 50px; height: 46px; } #divContainer { color: #FFFFFF; background-color: #6699CC; background-image: url(../images/background.gif); background-repeat: no-repeat; padding-top: 20px; padding-right: 40px; padding-bottom: 40px; padding-left: 106px; clear: both; } #divFooter { color: #FFFFFF; background-color: #6699CC; text-align: center; } #ulMainNav { margin: 0px; padding: 0px; list-style-type: none; } #imgLogo { float: left; } #ulMainNav li { display: inline; float: left; } #ulMainNav a:link, #ulMainNav a:visited, #ulMainNav a:active { font-family: CrystalsHand; font-size: 14px; color: #FFFFFF; text-decoration: none; background-image: url(../images/nav_out.gif); background-repeat: no-repeat; background-position: center top; display: block; width: 78px; padding-top: 26px; padding-right: 0px; padding-bottom: 5px; padding-left: 0px; text-align: center; } #ulMainNav a:hover, #ulMainNav a.current:link, #ulMainNav a.current:visited { background-image: url(../images/nav_over.gif); } #mainimg { float: right; } sånn ser min CSS ut Endret 18. april 2005 av Dane Lenke til kommentar
Dane Skrevet 18. april 2005 Forfatter Del Skrevet 18. april 2005 Fant nå ut at denne feilen bare var i Opera, men fungerer i IE..noen som vet hva jeg kan gjøre for å få den til å fungere i Opera? Lenke til kommentar
Sono Juventino Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 (endret) Skjønner ikke hvorfor du ikke bare kan ta bort alle puntumene og sette dette i containerdiven: #divContainer { padding-right: auto; padding-left: auto; width: auto; } Da vil alt midtstille seg. Ser ut som om diven av en eller annen grunn ikke strekker seg helt ut. Er ikke veldig god i css enda siden jeg bare har begynt å kode en side selv, men tror kanskje at dette kan funke. Test det i alle fall hvis du ikke får nye svar. Edit: Dessuten skal bilde i en h1 tag og ikke i en div. Du kan forresten også legge til bredden og høyden på bildet i css documentet ditt. Endret 18. april 2005 av ett Lenke til kommentar
Dane Skrevet 18. april 2005 Forfatter Del Skrevet 18. april 2005 (endret) Hva er det som sier at et bilde må være i en h1 tag? jeg har lært å legge bildet rett i div-taggen, og lage en stylesheet for bildet som plasserer den der den skal, funker jo fett. prøvde det du sa om div taggen, funket ikke, men takk likevel Endret 18. april 2005 av Dane Lenke til kommentar
Sono Juventino Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 (endret) En logo skal alltid ligge i en <h1> tag, mens ett bilde midt på en side kan legges i en div. Poenget med logoen er at det skal funke som en slags "overskrift" for siden din og overskrifter skal plaserer i en <h1> tag. Håper du skjønner. Edit: Ser at det funker fett i opera nå. Hva gjorde du? Edit 2: Ser det er text-align. Burde tenkt på det. Endret 18. april 2005 av ett Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 Øverste overskrift skal i h1. Dette kan vere en logo. Lenke til kommentar
Dane Skrevet 18. april 2005 Forfatter Del Skrevet 18. april 2005 det funker ikke i Opera her :S, Lenke til kommentar
_Adler_ Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 Likte siden din Funker bra i Firefox i alle fall, i Opera kommer det med en hvit strek nesten helt nede på siden. Lenke til kommentar
Dane Skrevet 18. april 2005 Forfatter Del Skrevet 18. april 2005 Takk for den, er rimelig fornøyd. Med tanke på at det er min første må jo begynne et sted. Lenke til kommentar
Dane Skrevet 23. april 2005 Forfatter Del Skrevet 23. april 2005 (endret) Nå har jeg kommet litt videre.. men har støtt på ett nytt problem http://home.no.net/dlim/gruppene/gruppene.htm Hvordan får jeg vekk den lille fliken som stikker ut på høyre side? Ett annet problem er at den ikke virker skikkelig i IE 5. på de avrunda kantene kommer det en blå strek rundt kanten... noen som vet hvordan dette fikses? body { font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 0.8em; color: #000000; background-color: #FFFFFF; margin: 0px; padding: 0px; } #divLogo { background-color: #3D7AB8; width: 800px; margin-top: 50px; height: 46px; border-bottom-color: #FFFFFF; margin-left: 100px; } #divContainer { color: #FFFFFF; background-color: #6699CC; background-image: url(../images/background.gif); background-repeat: no-repeat; padding-top: 0px; padding-right: 40px; padding-bottom: 0px; clear: both; height: 400px; width: 800px; font-family: Geneva, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 1em; text-align: left; margin-left: 100px; } #divFooter { color: #FFFFFF; background-color: #3C78B5; text-align: center; width: 800px; background-image: url(../images/logoLeft.gif); background-repeat: no-repeat; height: 45px; border: none #FFFFFF; margin-left: 100px; } #ulMainNav { margin: 0px; padding: 0px; list-style-type: none; } #imgLogo { float: left; } #ulMainNav li { display: inline; float: left; } #ulMainNav a:link, #ulMainNav a:visited, #ulMainNav a:active { font-family: CrystalsHand; font-size: 14px; color: #FFFFFF; text-decoration: none; background-image: url(../images/nav_out.gif); background-repeat: no-repeat; background-position: center top; display: block; width: 78px; padding-top: 26px; padding-right: 0px; padding-bottom: 5px; padding-left: 0px; text-align: center; } #ulMainNav a:hover, #ulMainNav a.current:link, #ulMainNav a.current:visited { background-image: url(../images/nav_over.gif); background-color: #6699CC; } #mainimg { float: right; } #imgFooterRight { float: right; padding-left: 25px; } #LogoRight { float: right; clear: left; } h1 { font-family: Geneva, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 1.5em; font-weight: bold; border-bottom-width: 1px; border-bottom-style: solid; border-bottom-color: #FFFFFF; text-align: left; color: #FFFFFF; padding-left: 10px; } #divSectionNav a:link, #divSectionNav a:visited, #divSectionNav a:active { font-family: Geneva, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: .9em; font-weight: bold; color: #FFFFFF; text-decoration: none; padding: 0px 5px; float: left; } #divSectionNav a:hover, #divSectionNav a.current:link, #divSection a.current:visited { text-decoration: underline; } Endret 23. april 2005 av Dane Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå