Zona Skrevet 6. juli 2002 Del Skrevet 6. juli 2002 Ja så var dagen kommet. God gutten skulle hjelpe faren sin med å installere ADSL. "Gjør det selv pakken" ble levert på døren av en høflig postkis. Det begynte bra. Jeg ble tilkallt og kjørte sporenstreks til mine foreldre for å hjelpe. En ledning der, en der og en i nettverkskortet osv. Sett opp "connection" og dobbelklikk.... "ERROR" Sjekke ledninger osv, ny oppkobling "ERROR" Som det pleier alltid noe kødd. Ringer da 05000, venter i minst 20 minutter og snakker med noen utrolig talentløse folk på support som ikke vet en dritt om data og enda mindre om ADSL. Jo vi skulle ikke bli koblet opp før den 24.6 vi. Ok greit nå var det den 22.6 så vi ventet noen dager. 24.6.02 Samme ERRORENE.... Ringe 05000 mye frem og tilbake, venting i 25 minutter, ringe 05000 bli brudt etter å ha ventet i 15 minutter osv. Ringe dem igjen snakke med en ny en. Å jo. Vi skulle visst ikke bli koblet opp før den 27.6. For å lage en lang historie litt kort så fikk vi den 5.7.02 besøk av en telemontør fra Telenor. Det viste seg at NT boksen var for gammel og at den ikke funket på ADSL uten seriøs fiksing invendig i boksen. Nå funker det. Men FY FLATE SÅ SINNSYKT DÅRLIG TELENOR ER PÅ SUPPORT. I tillegg brøt support flere avtaler om å ringe tilbake. Og jeg har vel kjørt 100 mil forgjeves. Vet at mange har negget om Telenor før, men fytte i rakkern... Aaaaah... hjalp å få det ut gitt. Jeg anbefaler alle som har mulighet til IKKE å bli Telenor kunder. Er selv en fornøyd Next Gen Tel kunde og kommer aldri til å gå over til Telenor! PS: Et lite tips. For å få snakke med folk hos Telenor IKKE gidd å vente på support. Velg "Bestille ADSL" på telefon valget du får når du ringer. Da får du en konsulent som hjelper deg minst like like bra som de på support. Jeg fikk faktisk litte granne hjelp der! Takk for det søta. (Hun hørtes søt ut i telefonen.) :smile: Lenke til kommentar
Zona Skrevet 6. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2002 Andre som har fine fortellinger om vår alles kjære monopol bedrift? Lenke til kommentar
Rafael Skrevet 6. juli 2002 Del Skrevet 6. juli 2002 Har mange om UPC, men desverre ingen om telenor .. :/ Lenke til kommentar
complex4517 Skrevet 6. juli 2002 Del Skrevet 6. juli 2002 Telenor surrer litt! NR 1 Da min far fikk den første ADSL pakken et modem produsert av Orkit som viste seg og ikke kunne brukes i det fylket vi bor i. og stjelehor sa at de skulle sende en eske så vi kunne sende modemet tilbake PGA Porto. Vi har enda ikke fått noen beskjed eller eske NR 2 For en måned siden så slo lynet ned ettelerannet sted rundt huset til min far! og da kom det plutseligt en God Ildkule ut av den lille splitteren som hang på veggen og da var Netverkskort og splitter ødelagt. Telehor sa at de skulle sende EN splitter! Etter en dag kom Bravida og leverte en ny splitter og etter 2 dager kom en til i posten.!!! Telenor er jo ihvertfal ikke så trege med og levere nye ting men de holder ikke styr på tingene sine. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 6. juli 2002 Del Skrevet 6. juli 2002 Zona Fikk du ikke problemer med next gen tel da,det eg har lest her inn har fått inntrykk av at de er ikke noe bedre en telenor på support. Kjetil Lenke til kommentar
Zona Skrevet 7. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2002 Har bare ringt NGT sin support telefon en gang, det var om noe bagatellmessig. Jo det tok lang tid før de også tok telefonen, men jeg fikk i det minste snakke med en fyr som hadde peiling. Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 7. juli 2002 Del Skrevet 7. juli 2002 Quote: Den 2002-07-07 01:13, complex4517 skrev:...men de holder ikke styr på tingene sine. En kompis av meg fikk to routere og 4 nettverkskort tilsendt han... Det er akkurat èn router og tre nettverkskort for mye det... Som den ærlige og redelige personen han er, så beholdt han selvsagt ikke det han hadde fått ekstra. Han solgte det til meg. Lenke til kommentar
ersvalla Skrevet 7. juli 2002 Del Skrevet 7. juli 2002 telenor er treige. jeg bestilte adsl i begynnelsen av juni. hadde gjør det selv pakken fra før. som jeg kunne fortsette å bruke. montør har vært her. bravida har ringt å sagt at det skal funke. jeg har ringt 2 ganger i uka. 2 eller kanskje 3 ganger har telenor ringt tilbake. er forbanna lei av å vente 20 min på å få snakke med noen på 05000 og så sier dem at de skal rope på en tekninker som skal ringe meg!! Hvorfor skulle det ikke gå ann å få next gen tel her a?? TEIT.... Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 8. juli 2002 Del Skrevet 8. juli 2002 Ok, mulig jeg befinner meg litt ute på landet (Bor 5 mil utenfor Oslo) men allikevel... Denne jævlige ADSL reklamen dukker opp overalt på norske internettsider... "Online ADSL! Mye, mye raskere Internett..." Dum og håpefull som jeg er klikker jeg til stadighet, og blir bedt om telefonnummer, med den etterhvert så vanlige meldingen: "Ditt telefonnummer er tilknyttet en sentral som gjør at vi ikke kan se om du kan få ADSL eller ikke. Det er meget stor sannsynlighet for at ADSL tilgangen i sentralen er i orden, og vi vil gjerne sjekke dette for deg - helt uforpliktende." Joda jeg fyller inn, navn og adresse og det hele, for n'te gang over en lang periode på godt over et år... Hver gang får jeg dette svaret: "Du hører i fra oss! Våre saksbehandlere vil nå se på saken din, og kontakte deg så raskt som mulig. Du vil høre fra oss allerede i dag eller i morgen, og vi vil hjelpe deg med alle dine ADSL spørsmål." Jeg har ALDRI i denne perioden hørt et eneste ord i fra dette f....... firmaet! "...høre fra oss allerede i dag eller i morgen..." ??? Hva om de sparte litt på penger på mindre reklame og heller begynte å gjøre noe? På den annen side, hva kan man egentlig forvente av folk som ikke engang klarer å lese en kalender... Lenke til kommentar
JaBBe Skrevet 8. juli 2002 Del Skrevet 8. juli 2002 Jeg sendte telenor flere mailer om jeg kunne få adsl. Tilslutt fikk jeg svar fra dem, og de sa da at jeg ikke kunne få. Av en eller annen grunn hadde jeg meldt meg på mailiste på http://www.adsl.no, og fikk mail fra dem om at jeg kunne få adsl dagen etter at telenor hadde svart. Jeg sendte telenor mail om dette på nytt, og joa jeg kunne visst få alikevel. Jeg bestilte per mail, og ventet i 20 dager. Ikkno svar eller noe. Tilslutt ringte jeg dem, og de sa at de hadde ikke gjort noe med bestillingen. så ble jeg satt over til en annen fyr og han hevdet at siden jeg maste så mye så skulle ha fikse det med engang. (Jeg ringte 1 gang ffs!) Ja ja, jeg fikk i allefall fart på dem. Men de kunne la være å være frekke ja... Bytter levreandør av adsl så fort jeg har alternativ ja, men jeg må si jeg har ikke hatt noe trøbbel med linja mi. (jeg er vel en av de få) Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 8. juli 2002 Del Skrevet 8. juli 2002 Quote: Den 2002-07-07 01:14, Kjetil Lura skrev:ZonaFikk du ikke problemer med next gen tel da,det eg har lest her inn har fått inntrykk av at de er ikke noe bedre en telenor på support.Kjetil De har bedret seg noe voldsomt i det siste. Tror de har ansatt en haug ekstra folk på support. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 8. juli 2002 Del Skrevet 8. juli 2002 Quote: Afseth skrev (2002-07-09 00:31):De har bedret seg noe voldsomt i det siste. Tror de har ansatt en haug ekstra folk på support. Ok har du prøvd supporten deres siden du sier at de er blitt bedre. Kjetil Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå