cyberpet Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 (endret) Har hørt mye positivt om Ubuntu, og har lyst til å prøve dette på laptopen.. Lastet ned både Live og Install versjonen av Hoary. Har ikke innstallert ennå, men testet live versjonen og alt av hardware ser ut til å fungere utmerket, med unntak av det innebygde trådløse kortet.. Maskinen er en Dell Inspiron 4150 (Tilsvarer Latitude C640) og kortet er Dell Truemobile 1150... Noen som har erfaring om hvordan få dette til å funke? Har lest om ndiswrapper og slikt, men fant ikke støtte for kortet der.. De eneste cluene jeg har er at kortet skal tilsvare et eldre Orinoco kort, og kortet funget uten videre mener jeg engang jeg testet en live versjon av Knoppix Endret 2. mai 2005 av cyberpet Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 I følge http://www.ubuntulinux.org/wiki/HardwareSu...inesLaptopsDell skal kortet virke etter installasjon hvis du legger til pci=noacpi i grub-parametrene. Lenke til kommentar
cyberpet Skrevet 19. april 2005 Forfatter Del Skrevet 19. april 2005 Hmm.. snodig, eneste stedet jeg fant noe om Dell Truemobile 1150 var under Inspiron 8500 maskinen Men der sto ihvertfall det du skrev. Kan du forklare meg i litt bedre detalj hva jeg skal gjøre? Er som sagt litt fersk.. Kan jeg teste dette ut først ved å kjøre live versjonen? Lenke til kommentar
cyberpet Skrevet 2. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2005 (endret) Gjenoppliver denne tråden da jeg har funnet litt mer info om saken, ser at kortet mitt skal funke med orinoco_cs driver i følge: http://www.ubuntulinux.org/wiki/HardwareSu...essNetworkCards men hvordan får jeg dette til? Er det mulig å teste med Live versjonen? Er som sagt ganske noob på Linux Endret 2. mai 2005 av cyberpet Lenke til kommentar
akaslack Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 Med ndiswrapper skal jo du bruke drivere som du bruker til vanlig i windows... så... det skulle vel ikke være et problem! Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 Med ndiswrapper skal jo du bruke drivere som du bruker til vanlig i windows... så... det skulle vel ikke være et problem! orinoco_cs != ndiswrapper... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå