svenzini Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 Hei skal bruke kameraet til og ta bilder av Travhester i løp! Viktig. Skal også bruke det til og ta vanlige bilder, men og ta bilder av travhester er det viktigste. Tror jeg må ha at det kan ta bildeserie og reagere kjapt uten blitz( blitz ulovlig på travbaner) Håper noen kan komme med et forslag hav jeg bør gå for. Takk Lenke til kommentar
svenzini Skrevet 18. april 2005 Forfatter Del Skrevet 18. april 2005 Det som er viktig er at jeg får et fint bilde av hestene når de springer og da beveger beina fort og derfor trenger jeg et kamera som reagerer kjapt og kan ta bildeserie. Er jeg helt på viltur? Takk Lenke til kommentar
rogkas Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 Tror ikke du skal ha alt for store forhåpninger til et kamera i den prisklassen du nevner når du skal bruke det til det du skal. For rundt 4.000,- får du rimelig gode kompakt-kameraer. Men de er alle sammen, eller hvertfall de fleste, alt for trege til å ta de bildene du er ute etter. Og med treg mener jeg da shutter-lag, eller forsinkelsen fra du trykker på knappen til bildet blir tatt. Nå selges rimelige DSLR for rett under 8.000,- med tildels meget god optikk i kit. Dette er riktignok dobbelt så mye som du angir i overskriften din, men jeg tror du må opp såpass skal du ha forhåpninger om å kunne ta travhest-bilder med rimelig bra kvalitet. Lykke til Roger Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 Ikke helt enig med rogkas her, selv om det er noe i det han sier. Speilrefleks gir bedre kvalitet på bilder, og du kan lettere oppnå kortere lukkerhastigheter for å forhindre at beina og hestene blir litt "dratt ut", Men ved forhåndsfokusering vil de fleste kompaktkamera ta bilde øyeblikkelig når du tar bilder og mange er også blitt meget raske til fokusering også. De fleste har også seriebildefunksjon med 2-3 bilder i sekundet. Vil anbefale deg å ta en titt på Pentax Optio S5n. Veldig likt forgjengeren Pentax Optio S5i, men større skjerm og raskere. Uten blits tar kameraet bilde omtrent med en gang du trykker på utløseren, og på blits er den også meget rask. Ricoh Caplio R2v (eller noe sånt) er også et utrolig raskt kamera med tanke på utløserhastighet. Så godt som like raskt som speilrefleks vil jeg påstå. Det har i motsetning til Pentax Optio S5n vidvinkel tilsvarende 28mm og 5x zoom. Lenke til kommentar
svenzini Skrevet 18. april 2005 Forfatter Del Skrevet 18. april 2005 Takker for svar. Hva med dette da? Sony Cyber-shot DSC-W5? Lenke til kommentar
svenzini Skrevet 18. april 2005 Forfatter Del Skrevet 18. april 2005 Eller dette stilige kamaret http://www.pcutstyr.no/main.php3?PI=11&PNO=149400 Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 Sony har bra kamera, men kjenner ikke til om utløserhastigheten er bedre enn de kamera jeg nevner... det skal en del til for å si det sånn. Sony har imidlertid det minuset at minnekortene (Memorystick) er rådyre... de dyreste på markedet faktisk. Lenke til kommentar
svenzini Skrevet 18. april 2005 Forfatter Del Skrevet 18. april 2005 Må man bruke Sony sine Memorystick? kan man ikkje kjøpe noen andre? Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 19. april 2005 Del Skrevet 19. april 2005 nei du kan ikke bruke andre typer. Du må bruke typen memorystick og så enten duo eller pro. pro og duo er videreutviklede fra grunnmodellen så de tilbyr raskere hastighet osv. Lenke til kommentar
svenzini Skrevet 19. april 2005 Forfatter Del Skrevet 19. april 2005 Når jeg liksom går inn på W5 kamera på Komplett så kommer det opp tilbehør som Scandisk Memory og de er jo ikke dyre. kan man ikke bruke disse? Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 19. april 2005 Del Skrevet 19. april 2005 Du kan bruke Memorystick fra andre produsenter, men ikke andre typer minnekort som SD, CF eller lignende. Det er selve minnekorttypen "Memorystick" som er så dyrt i forhold til andre, og du må bruke Memorystick. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå