Gå til innhold

Nytt digitalt kamera til ca 4000

Anbefalte innlegg

Hei skal bruke kameraet til og ta bilder av Travhester i løp! Viktig. Skal også bruke det til og ta vanlige bilder, men og ta bilder av travhester er det viktigste. Tror jeg må ha at det kan ta bildeserie og reagere kjapt uten blitz( blitz ulovlig på travbaner) Håper noen kan komme med et forslag hav jeg bør gå for.

Takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror ikke du skal ha alt for store forhåpninger til et kamera i den prisklassen du nevner når du skal bruke det til det du skal.

For rundt 4.000,- får du rimelig gode kompakt-kameraer. Men de er alle sammen, eller hvertfall de fleste, alt for trege til å ta de bildene du er ute etter. Og med treg mener jeg da shutter-lag, eller forsinkelsen fra du trykker på knappen til bildet blir tatt.

Nå selges rimelige DSLR for rett under 8.000,- med tildels meget god optikk i kit. Dette er riktignok dobbelt så mye som du angir i overskriften din, men jeg tror du må opp såpass skal du ha forhåpninger om å kunne ta travhest-bilder med rimelig bra kvalitet.

Lykke til

Roger

Lenke til kommentar

Ikke helt enig med rogkas her, selv om det er noe i det han sier. Speilrefleks gir bedre kvalitet på bilder, og du kan lettere oppnå kortere lukkerhastigheter for å forhindre at beina og hestene blir litt "dratt ut", Men ved forhåndsfokusering vil de fleste kompaktkamera ta bilde øyeblikkelig når du tar bilder og mange er også blitt meget raske til fokusering også. De fleste har også seriebildefunksjon med 2-3 bilder i sekundet.

Vil anbefale deg å ta en titt på Pentax Optio S5n. Veldig likt forgjengeren Pentax Optio S5i, men større skjerm og raskere. Uten blits tar kameraet bilde omtrent med en gang du trykker på utløseren, og på blits er den også meget rask.

Ricoh Caplio R2v (eller noe sånt) er også et utrolig raskt kamera med tanke på utløserhastighet. Så godt som like raskt som speilrefleks vil jeg påstå. Det har i motsetning til Pentax Optio S5n vidvinkel tilsvarende 28mm og 5x zoom.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...