Feh Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 Som topic. Noen som vet hvor man skal gå for å bestille teoriprøven for førerkort til bil kl. B? Har hørt at det er på vegvesen.no ett sted, men finner det ikke... Lenke til kommentar
Apoc_ Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 Jeg bestillte den ikke. De fleste trafikkstasjoner har "Drop-In" på teoriprøven. Du kommer på trafikkstasjonen, viser legitimasjon og sier at du skal ta teoriprøven. Slik gjorde jeg det i hvertfall, og alle kompisene mine som har fått lappen til nå. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 Bare å møte opp det når de har teoriprøve. Man betaler, får en lapp med nummer og går inn når nummeret blir vist på skjerm. Aldri hørt om man kan bestille teoriprøve i grunn Men bare møt opp når du føler deg klar og lykke til Lenke til kommentar
Feh Skrevet 18. april 2005 Forfatter Del Skrevet 18. april 2005 Ok... får gjøre det når jeg har lest boka da... har tatt mange sånne greier på internett (uten å ha lest noe som helst) og har stått hver gang Var bare kjørelæreren min som sa det til meg istad (hadde mine 2 første timer) at jeg skulle bestille nå med en gang, fordi det var en del kø og venting... så bestillte jeg nå passet det akkurat å få klemt inn 4 kjøretimer til før jeg var klar for det obligatoriske etc... og så ta teori. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 https://svvgw.vegvesen.no/http://svvappclp0...rkort/index.jsp Her er elektronisk bestilling av praktisk prøve samt søknad om førerkor Lenke til kommentar
Apoc_ Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 Kjørelæreren mente kanskje at du måtte søke om å få ta førerkort. Alle må søke om å få ta førerkort. Det kan man gjøre via internett. Lenke til kommentar
Feh Skrevet 18. april 2005 Forfatter Del Skrevet 18. april 2005 Jepp... gikk inn på vegvesen greia og søkte på førerkort så er det vbare å få klint på med kjøretimer, teoriprøve og obligatorisk så er nok lappen i boks om 1 måned eller 2... Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 Du må få godkjent vandelen før du kan ta teorien da! Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 Du blander nok teoriprøve og førarkort. Prøven kan du vanlegvis ta så lenge Biltilsynet har åpe og tar ein 20-60 minuttar, alt etter kor god kontroll du har. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 Hvis du leser så ser du han innså at han tok feil, han skulle søke om førerkort og ikke teoriprøve. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 Men du kan ikke ta teori før søknaden din er godkjent... Det var den beskjeden jeg fikk i dag, jeg sendte søknaden på torsdag, men den var ikke ferdigbehandlet. Det var for at de skulle kunne ha en viss kontroll på hvor du er i løypa, var svaret jeg fikk når jeg spurte hvorfor den måtte behandles ferdig... Lenke til kommentar
Feh Skrevet 18. april 2005 Forfatter Del Skrevet 18. april 2005 ok, vandelen min er det ikke noe å si på (vandel="rulleblad" ikkesant?). Også stod det at det tok opptil 4 uker for å godkjenne søknad? Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 Vandel = rulleblad... Kjørelæreren min sa maks en uke da. Håper ikke det tar for lang tid, da jeg bli 18 om under 2 måneder... Jada, nå kommer det snart nok en trafikkfarlig tulling på de norske veiene Har øvelseskjørt ca 600 timer fra fylte 16, så håper det kommer godt med Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 Hvis du ikke har sperrefrist eller en eller annen skavank (les dårlig syn og\ eller diabetes) så går det nok på skinner med mindre man søker på klasse c el. d Lenke til kommentar
Feh Skrevet 19. april 2005 Forfatter Del Skrevet 19. april 2005 Har ingen sperrefrist, og svarte nei på alle de greiene man måtte krysse av på Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 Dersom du tror du har lappen i hånda om en måned: lykke til! Det trenger du. Først må du jo søke om førerkort. Behandlingen av dette kan ta inntil fire uker, men tar vanligvis ca to uker. Deretter må du bestå teoriprøven før du kan bestille praktisk prøve. Ventetid på praktisk prøve varierer, og noen steder i landet er det kun få ledige oppkjøringer igjen før sommeren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå