Hw.no fan Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 Hei! Har gått til innkjøp av noen nye RAM brikker til overklokking av en AMD Athlon XP2500, men når jeg prøver å øken DDR volten fra 1.65 til 1.70 starter ikke pcen å jeg må resette CMOS. Burde ikke disse brikkene tåle det? Lenke til kommentar
JimE Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 Brikke skal kjøre på 2.5 volt de, sikker på at du ikke blander med cpu volten? Link til info fantaCx Lenke til kommentar
Hw.no fan Skrevet 18. april 2005 Forfatter Del Skrevet 18. april 2005 Nei er helt sikker på at i Bios sto DDR Voltage på 2.65! Men brikkene burde vel klare 2.70 uansett? Har nok med kjøling. Lenke til kommentar
aspyr Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 Jeg har de samme brikkene og kjører de på 2.75 volt. Kan kanskje være bios/hovedkort som er for gammelt, prøv å oppdater bios, eller gjør som sagt over; sjekk at det er volt til ram du stiller på og ikke cpu. Lenke til kommentar
Hw.no fan Skrevet 18. april 2005 Forfatter Del Skrevet 18. april 2005 Brikkene står i et ABIT AN7 hovedkort, men jeg begynner å lure på om det er stømforsyningen som kneler, det at pcen ikke starter kan vel ha med at den får for lite strøm, eller? Er helt sikker på at det ikke er CPU jeg stiller på, den kjører 1.80 volt. Lenke til kommentar
Islanbadsj Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 420W er mer enn nok til det systemet der. Lenke til kommentar
JimE Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 Hei!men når jeg prøver å øken DDR volten fra 1.65 til 1.70 starter ikke pcen å jeg må resette CMOS. Sikker på at du ikke bare har blanda 2.65 og 2.7? Virker sånn på den andre posten din nemlig Men om den starter på 2.65, hva skal du da opp på 2.7 for? Ustabilt? fantaCx Lenke til kommentar
tjuetre Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Brikkene står i et ABIT AN7 hovedkort, men jeg begynner å lure på om det er stømforsyningen som kneler, det at pcen ikke starter kan vel ha med at den får for lite strøm, eller? Er helt sikker på at det ikke er CPU jeg stiller på, den kjører 1.80 volt. Har du oppdatert BIOS til siste versjon? Eg har nemlig samme HK, veldig fornøyd, vet du hvor man stiller timings noen sted? hehe, det finner ikke eg ut av, men volten får eg justert opp, klarte å boote på 2.65GHz (12*223=2672.7MHz) men da var ikke Windows særlig stabilt!!! Og da kjørte eg på 2volt på CPU og 3 på ram!! Eg kjører på en 400W NorthQ. Lenke til kommentar
Bob Ibsen Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Det kommer alltid et punkt hvor høyere spenning begynner å gi dårligere stabilitet. Dette gjelder egentlig for alle komponenter. En annen ting er at når man skrur opp spenningene, kan HK få problemer med å holde dem stabile. Men det er neppe tilfelle her. Hvis man ikke har stabilitetsproblemer på de innstillingene man kjører, eller hvis man ikke eksperimenterer med overklokking, er det ingen grunn til å øke spenningen. Jeg er sikker på at brikkene dine tåler 2,7, det blir nok bare for høyt slik du kjører dem akkurat nå (kan ihvertfall ikke tenke meg noen annen årsak). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå