Gå til innhold

Får ikke øket Volten på Corsair RAM!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei!

men når jeg prøver å øken DDR volten fra 1.65 til 1.70 starter ikke pcen å jeg må resette CMOS.

Sikker på at du ikke bare har blanda 2.65 og 2.7? Virker sånn på den andre posten din nemlig :p

Men om den starter på 2.65, hva skal du da opp på 2.7 for? Ustabilt?

fantaCx

Lenke til kommentar
Brikkene står i et ABIT AN7 hovedkort, men jeg begynner å lure på om det er stømforsyningen som kneler, det at pcen ikke starter kan vel ha med at den får for lite strøm, eller?

Er helt sikker på at det ikke er CPU jeg stiller på, den kjører 1.80 volt.

Har du oppdatert BIOS til siste versjon? Eg har nemlig samme HK, veldig fornøyd, vet du hvor man stiller timings noen sted? hehe, det finner ikke eg ut av, men volten får eg justert opp, klarte å boote på 2.65GHz (12*223=2672.7MHz) men da var ikke Windows særlig stabilt!!! Og da kjørte eg på 2volt på CPU og 3 på ram!! Eg kjører på en 400W NorthQ.

Lenke til kommentar

Det kommer alltid et punkt hvor høyere spenning begynner å gi dårligere stabilitet. Dette gjelder egentlig for alle komponenter. En annen ting er at når man skrur opp spenningene, kan HK få problemer med å holde dem stabile. Men det er neppe tilfelle her.

Hvis man ikke har stabilitetsproblemer på de innstillingene man kjører, eller hvis man ikke eksperimenterer med overklokking, er det ingen grunn til å øke spenningen. Jeg er sikker på at brikkene dine tåler 2,7, det blir nok bare for høyt slik du kjører dem akkurat nå (kan ihvertfall ikke tenke meg noen annen årsak).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...