Gå til innhold

Behøver 20" 1600x1200 skjerm til kontorbruk


opresterud

Anbefalte innlegg

Gratulerer med skjermbestillinga, trur ikkje du vil bil misfornøyd.

(sitter med LaCien på jobb og Nec 2080ux+ heime, så eg veit litt kva dei yter)

Hehe... Situasjonen snudd på hodet. LaCie skjermen fikk utsatt levering fra distributøren, og jeg er avhengig av å ha en skjerm denne uka. NEC LCD2080UX+-BK var på lager, så den blir sendt i dag i stedet :) Tok ikke sjansen på LCD2070NX siden jeg knapt finner noe brukerinformasjon om den, selvom jeg har en LCD1970NX hjemme som jeg liker godt. Og så blir det litt mer "helhetlig" å velge NEC, skal stå i dual-konfig med en LCD1860NX.

 

Selvom det ble noen kroner ekstra, så er faktisk den ekstra DVI inngangen også en fordel for meg, da jeg har behov for flere test PCer kobla til.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

PÅ DVI så er NEC 2080ux+ og LaCie Photovision II like, det einaste som eg synes LaCien er litt svakare på er dårlige/svake VGA-kontakter. Der ser blidet til Necen bedre ut enn LaCien, LACien må over på RGB så blir det eit ok blide, mens DVI har eit godt blide på default.

Lenke til kommentar

LaCien har ikkje den foten som orignal, faktisk er det till dritt å sette to LaCier saman sidan du må vri foten litt.

Og den foten vist på bilde er ein ekstra som er VESA100 kompatibel og dermed går til NECen også.

 

Her er bilde av orignalfoten til LaCie

https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=21417

 

Edit:

Alle skjermer som har VESA100 feste skal LaCiearmen passe til (den finnes også i dualversjon for dei som virkeleg tenkte å ta det heil ut)

Endret av Jankee
Lenke til kommentar

Da er 2080UX+ i hus, og for en skjerm :D

 

Tydelig mye høyere kvalitet på designet enn i xx70NX serien.

 

Dell 17" CRT blir fulltidspensjonert, LG 1710B er nå redusert til test-PC bruk, og 1860NX har blitt sekundærskjerm på dual. LG skjermen er ikke gammel, men har allerde blitt merkbart dårligere i bildet enn når den var ny. 1860NX skjermen er fortsatt like god, og den er dobbelt så gammel også.

 

Eneste kjiipe er at etter 10 minutter dukket det opp en dead-pixel, dvs. en konstant rød en. Den er også "midt i fleisen", men skal se om jeg forsøker massasjetrikset. Det kurrerte i hvertfall en deadpixel for meg på en tidligere skjerm.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...