Gå til innhold

Er det lov?

Anbefalte innlegg

Hellu!

Bare lurer på om det virkelig er lov til å ta slike priser som Spaceworld tar?

Trenkte noen cd r plater og dro til Spaceworld i Drammen for å kjøpe.

Dem tok 449,- for en spindle med MMORE plater.

Den samme spindelen hadde jeg kjøpt på liertoppen (topdata) for 229,- og komplett selger 25pk spindel MMORE plater for 95,-(det er like plater 24X)

Får dem forskjellig innkjøpspris eller hva er det?

Webonline skulle ha 3990,- for Creative GF4400 det er jo 1500,- mer enn det koster andre steder.

Tror selgerne at folk er helt tette i huet eller hva er det?

Blir bare så oppgitt over slike overnaturlige priser

Mio

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tilbud og etterspørsel.

Er det så mange butikker i Drammen sentrum som selger CD-R plater? Dersom ikke, prøver vel bare Spaceworld å skumme fløten. Ulovlig er det ikke, men hvor moralskt det er, er et helt annet spørsmål.

Lenke til kommentar

Jeg vil på ingen måte forsvare Elkjøp og Spaceworld m.fl. men som det har blitt forklart tidligere på forumet her, så tar ikke Spaceworld den lavest mulige prisen, men den de tror brukerene er villig til å betale. D.v.s. at 449kr ikke er aktuelt for deg, men kanskje en far/mor/bestemor/bestefar som har mindre peiling og kjøper disse til seg selv eller som en gave til andre. Da tremger de bare selge halvparten så mange for å få samme fortjeneste...

Har ett skrekk eksempel jeg også fra samme butikk. For en stund siden kjøpte jeg ratt og pedaler til pc'en. Jeg hadde seff lyst på det dyreste(Momo)med håndsydd skinn på rattet m.m. men dette kostet 2295kr så det var uaktuelt. Noen dager senere fant jeg nøyaktig samme sett til 1298kr på en webshop...

Lenke til kommentar

Den aller dyreste databutikken jeg vet om er facit kontorsenteret i førde (om det er noen fra førde ditriktet her så vet de sikkert hva jeg snakker om). Jeg skulle ha meg 128mb sd ram for et års tid siden. Stakk nedom der fordi jeg ikke visste om noen andre plasser som solgte ram. Der skulle de ha 850kr! Dum som jeg var kjøpte jeg rammen. På vei hjem stakk jeg innom den lokale nettcafèen/databutikken hamster.no Her skulle de ha 249 for 128mb ram. Jeg stakk tilbake til kontorsenteret, men der fikk jeg ikke pengene tilbake. Gikk bort på hamster igjen. Der kikket jeg nærmere på ram brikkene jeg hadde kjøpt. Den hadde bare et hakk i, og ville derfor ikke passe i pc'en min. Når jeg sa dette til sjefen for kontorsenteret kalte han meg en løgner, sa at hamster solgte dårlig ram og nektet enda mer for at jeg skulle få pengene tilbake. Jeg godtok da en tilgodelapp på pengene og kjøpte brikken på hamster. I det jeg skulle gå ut av butikken, ropte han surt etter meg og truet meg med at om jeg satte den dårlige brikken i pc'en min hadde jeg ikke garanti på pc'en min der mer. Har aldri handlet mer der!! Noen som har en lignende historie om dårlige forhandlere?

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-08 00:22, GeeZuZz skrev:

Quote:

Den 2002-07-06 23:38, Mio skrev:

Hellu!

Du har tydeligvis ikke vært innom
!

ta deg en tur innom og få de en god latter.

Hvis du trenger RAM bør du slå til nå, for nå selger de 512MB SD-ram til bare kr 4077,-

Skjekk CPU prisene på den sida, LOL... tragisk.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-08 00:22, GeeZuZz skrev:

Quote:

Den 2002-07-06 23:38, Mio skrev:

Hellu!

Du har tydeligvis ikke vært innom
!

ta deg en tur innom og få de en god latter.

Hvis du trenger RAM bør du slå til nå, for nå selger de 512MB SD-ram til bare kr 4077,-

tror ikke at denne web-shoppen er i bruk lenger... :lol: :lol: :lol:

Creative Annhilator 2 GTS Retail 2715,-

Creative Annhilator ULTRA 64mb Retail 5037,-

Abit

Abit Siluro GTS 64mb TV-out 3433,-

Abit Siluro MX 32mb TV-out 1330,-

3dfx

3dfx Voodoo 5 5500 64 MB AGP Bulk 2232,-

Matrox

MATROX G450 16 MB SDR DualHead Bulk 1082,-

MATROX G450 16 MB DDR DualHead Bulk 1419,-

MATROX G450 32MB DDR DualHead Bulk 1750,-

MATROX G450 MARVEL 16MB SDR Bulk 1932,-

MATROX G450 MARVEL 32MB SDR Bulk 2776,-

Lenke til kommentar

Hei Kabuto!

Du bør kanskje ta med at du jobber på hamster.no ?

Har ikkje hatt dårlige erfaringer med Facit kontorsenteret..

Det spørs kva eg skal kjøpe.

Synest det er litt merkelig at om du kjøpte ram brikke på kontorsenteret om du jobber på hamster.no og om du jobber der så burde du kanskje vite kor mykje ram brikkene dykk selger koster..

Men,det kan no være at du handla på kontorsenteret før du begynte å handle på hamster.no

Ein del så kalla lokale dataforetninger veit ikkje kva dei snakker om.Dvs. kan spør om noko (som eg meiner ein butikk som selger data utstyr bør vite)og dei veit ikkje kva ein snakker om (kan også være at eg forklarer meg dårlig..)

Har ikkje noko til knytning til Facit kontorsenter eller Hamster.no for å ha sagt det..

Lenke til kommentar

Om det er lov? Ikke hvis prisene er urimelige.

Utdrag fra pristiltaksloven:

" § 2. Urimelige priser og forretningsvilkår.

Det er forbudt å ta, kreve eller avtale priser som er urimelige. (...) "

Kilde: http://www.lovdata.no

Veldig generell bestemmelse, men det vil i praksis si at det ikke er lov å "lure" folk.

Lenke til kommentar

Prøv å bruk tiden på å diskutere annet en ting som ikke "finnes". ALLE her må vel skjønne at space.no har sluttet salget for lenge siden. Klarte vel ikke konkuransen med alle de andre. Sikkert ikke giddet å slette nettsiden sin. Klart om en gjør bestiller noe der så skaffer dem det sikkert!!! Løp og kjøp gutter!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...