Gå til innhold

Vil DL-plater synke i pris snart?

Anbefalte innlegg

Er mulig dette har blitt tatt opp før men fant ikke noen god måte å søke tter lignende tråder på...

Er det noen som vet om prisen på disse platene kommer til å falle? Å betale 20-30 ganger mer for en slik plate enn for en vanlig SL plate er for meg helt urimelig. Burde vel snart begynne å krype nedover....?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er lenge siden prisene på dual layer platene begynte å falle. Men om hvor raskt de har falt, er en annen sak. De startet på rundt 200kr plata, og nå koster de rundt 70kr plata.

Men for min del så er de ikke interesante før de koster under 20kr plata.

Lenke til kommentar

Det er ganske sykt hvor høy prisen er ja... minner om gamle dager da man måtte ut med 2-400 for en CD-R... Og det var den tiden hvor brennerene plutselig kunne si BIP og spyttet ut platen, helt ødelagt.. :-(

Nei, det er vel bare å vente på billigere DL-plater!

Lenke til kommentar

Platene selger vel lite, da blir det lite konkurranse når folk kjøper lite og produsentene ikke produserer og konkurrere om å produsere å selge flest.

Hvor lang tid brude 4.7 platene å synke til en fint beløp? (det beløpet de ligger på nå?)

Lenke til kommentar

De fleste produsenter vil ikke produsere DL. Produsenter jeg spurte om DL på CeBIT:

Optodisc - vil ikke produsere.

Taiyo Yuden - vil ikke produsere.

Moser baer - tviler på at de vil produsere.

Per i dag er det bare 2 merkbare produsenter på markedet, CMC Magnetics og Ritek.

CMC produserer: de fleste Mitsubishi DL (noen produseres av mitsubishi selv i Singapor) alle philips, alle CMC og sikkert fler.

Ritek produserer: Ritek og ricoh.

Flere kommer, blant annet infomedia og prodisc - men per i dag ser ikke prisen ut til å synke spesielt mye. Prisen vil nok ikke synke merkbart får BlyRay/HD DVD gjør sitt inntog og DVD begynner å miste litt av hovedfokus.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...