Kojak Skrevet 6. juli 2002 Del Skrevet 6. juli 2002 Boot sector er ødelagt Hadde to partisjoner, fjernet en. Endte opp med null fungerende. Boot magic har modifisert sectoren og vi vi vet ikke hvordan vi skal få den fikset. Vær snill å svar, takk på forhånd. Lenke til kommentar
roaldhansen Skrevet 7. juli 2002 Del Skrevet 7. juli 2002 antar at du fjernet den første partisjonen din? en pc har kun en bootsector. hvor stor den er avhenger litt av hvilket os du kjører, og om du har flere os'er på samme pc... forklar problemet ditt litt bedre. Lenke til kommentar
Kojak Skrevet 8. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2002 Jeg hadde to partisjoner, en med win2000 og en med xp. Jeg skulle bare bruke xp, så jeg brukte partition magic v.7 til å slette 2000 partisjonen. Når jeg bootet opp igjen hadde ikke xp partisjonen noen bestemt bokstav, f.eks c:. hvis du trenger enda mer info bare spørr Lenke til kommentar
ManOwaR Skrevet 8. juli 2002 Del Skrevet 8. juli 2002 Boot fra XP CD'en og velg "Repair" Du kan prøve å la den fikse alt selv (vet ikke om det hjelper) eller du kan gjøre det selv i console-mode. Tror det skal være et program der som heter fixboot eller fixmbr eller noe sånnt... Skriv help for å se alle kommandoene... Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 8. juli 2002 Del Skrevet 8. juli 2002 Selv om XP ligger på partisjon 2 så må den legge en link til seg selv i bootsektoren på partisjon 1. Dvs. at når du sletter Win2000 så skjønte ikke PC'n at den skulle bort på partisjon 2 for å starte opp. Prøv repair fra WinXP-CD'n, eller PQ bootMagic diskett. Eller klon partisjon 2 inn på partisjon 1 og sjekk om det funker før du sletter partisjon 2. PS. det er lurt å ikke lagre viktige filer (dokumenter, mp3, mail, savegames, etc) på samme partisjon som windows. Da slipper du å få trøbbel om windows kræsjer og må installeres på nytt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå