Gå til innhold

Beste healer yrke?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Prest har helt klart potensialet til å bli den beste healeren. Druid er en hybridklasse på samme måten som shaman og paladin. Litt warrior, litt prest og litt mage. Druid er helt klart den beste healeren av hybridene, med shaman på 2. og paladin på 3. plass.

Angående professions, så er det litt smart å velge rene pengeinnbringende yrker i starten. F.eks skinning og mining. Da slipper du å snu på femøringen når du skal kjøpe ferdigheter, og du har penger til å skeie ut på mount og slikt. Du kan bytte yrke senere når pengene strømmer inn av seg selv.

Lenke til kommentar

Prest er main healer, men kan ikke ressurecte i combat (mulig jeg missforstod det som et krav?). Shaman er multiklasse, og ikke spesielt god til å heal`e..

Når det gjelder talents må du jo bruke poeng i restoration for å bli en god healer.. deretter har jeg prioritert feral combat over balance... da blir du en god shape-shifter-fighter også... følte det ble mer ville-egentlig-spilt-mage om jeg skulle bruke halvparten av poengene på balance.. men det er min tolkning.. må føle deg fram (selv sier jeg bare takk og lov for at du kan endre talents-points utover i spillet)

Lenke til kommentar

Priest og druid er begge gode healere og selv om priest er litt bedre så fungerer druid som main healer omtrent frem til end-game instances. Eneste negative med druid, etter min mening, er 30 min cooldown på res, men til gjengjeld så kan jo druid resse folk midt i en kamp også.

Når det gjelder yrke så har det vel egentlig ingenting å si.

Lenke til kommentar
druid er en bra healer.. men siden rez re-cast timer er på 30min så er det SJELDENT at det er kun en healer i gpr og at det er en druid.. priest er den beste healeren.. er vel ikke mer å diskutere det..

Vet ikke helt hvilke folk du spiller med, men det at folk driver og dør hele tiden er vel mest deres egen feil. Så å bare resse hvert 30. min går helt fint så lenge folk ikke dreper seg selv.

I grupper er det også greit å ha både priest og druid, så kan druid resse priesten hvis den dør.

Lenke til kommentar

Jepp, druids er faktisk veldig gode healere. Gjorde hele lower Blackrock Spire, som vel kan regnes som en end-game instance, med en druid som main healer i går. Ikke en eneste wipe :) Gjorde tilogmed Urok Doomhowl som mange sliter med selv med en "perfekt" gruppe, og jeg fikk mine ubrukelige Boots of Elements :p

Vi var warrior, rogue, shaman(meg), warlock, druid.

Lenke til kommentar

Hva det gjelder professions, så kommer det litt an på om du spiller mye alene, eller er med i et guild. Skinning/mining er prima saker om du vil tjene penger for deg selv. Har du et guild i ryggen, går det derimot ganske kjapt å bli flink i crafting-yrker.

Ellers er herbalism/alchemy en grei kombinasjon for en priest, evt. tailoring + noe annet. Mana- og andre potions får man alltid bruk for selv, og folk betaler gode penger for de bedre sakene.

Lenke til kommentar

at noen dør i en instance er ikke uvanelig.. ja det er oxo uvanelig at druid er den eneste som kan heale/rez'e i en grp.. men vist noen dør så er det litt dumt at man må vente i 30 min før druid kan rez'e neste som dør..

vist du er i instance grp hvor aldri noen dør så må jeg bare si at jeg er misunnelig på deg..

Lenke til kommentar
at noen dør i en instance er ikke uvanelig.. ja det er oxo uvanelig at druid er den eneste som kan heale/rez'e i en grp.. men vist noen dør så er det litt dumt at man må vente i 30 min før druid kan rez'e neste som dør..

vist du er i instance grp hvor aldri noen dør så må jeg bare si at jeg er misunnelig på deg..

Aldri dør var vel å ta litt hardt it, men rundt hver halvtime kanskje ;)

Uansett er det jo min jobb som healer å holde folk i live. Selvfølgelig alltid betryggende å ha en shaman eller priest som kan resse i tillegg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...