Dorian Gray Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 Det herlige gammel-bergenske ordet kjik (er litt usikker på skrivemåten, da). Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 http://www.nrk.no/underholdning/838102.html Den vil bli flittig benyttet fremover! Fantastisk side. *Bokmerke* Lenke til kommentar
Bautastein Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 Tapte ord og uttrykk: Ransel (ryggsekk) Boss (søppel) Lenke til kommentar
Arne_F Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 Tapte ord og uttrykk: Ransel (ryggsekk) Boss (søppel) Hm... Boss... Er du fra sørlandet? Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 Her i gården (Bergen) brukes pryl og boss framfor bank og søppel. Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 Tullebukk, tyst.. Osv... http://www.nrk.no/underholdning/838102.html var genial! Lenke til kommentar
Chasseur Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 Fy farao. Mer genailt finnes ikke! Lenke til kommentar
bortevekk Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 jåsball tullførkje utyske Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 Kæbe (jente)! Og gryn (penger).. Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 Kæbe [...] Spa kæbe! Dette er dog ny "innvandrerslang", og faller følgelig ikke innenfor kategorien glemte/tapte ord og uttrykk. Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 Hmmm, ikke som jeg vet.. Men her er noen gamle tatt rett ut i fra boka "Hvem? Hva? Hvor?": Farrin = far Skiver = penger Pløser = penger Stål = penger Grunker = penger Bols = kroner Tralle = bil Kvern = bil Flak = stor bil Dollarglis = stor, amerikansk bil Lakris = pike Reim = flott jente Kjei = jente rype = jente møfrø = ung pike Kubikksjarmør = kjekk kar med motorsykkel Bøllefrø = rampeunger <--- Moren min kaller meg fortsatt for et bøllefrø!! Gem = snill og grei Flushe seg opp = pynte seg opp Barke opp = slå opp/gjøre det slutt Bonner = sko med tykke såler Blubber = bryst Mugger = bryst Danmark = flatbrystet <-- Hahaha! Fesje = flørte (med jentene) Skygge banen = stikke av Skolten = hodet Snørrbrems = bart Flytebrygger = store sko Krøkke = idiot Kladd = idiot Korka = helt dum Parkere = legge seg Kåk = leilighet Breial = overlegen Spanser = politikonstabel Messing = politikonstabel Purk = politikonstabel <-- Spytta på = trang bukse Jaja, det tok sin tid! Lenke til kommentar
Moonshine Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 Skreppefiske, onke (samleie), sabla. Lenke til kommentar
bjaa Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 "Diggbart, megadiggbart" (husker ifra The Turtles) Lenke til kommentar
eirikhaf Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 Fjottnisse..... mye brukt av meg... Steikje.... Pika det.... (nordvestlandsk?) har ikke hørt det blir sagt noen andre plasser, blir som en litt penere måte å si fy fa*n på...."Nei, pika det ass"="Nei, fy f**n ass".... Breljande det... samma som over nesten... kjekse/smårips?......jenter Trøkkbasun......er ikke helt sikker på hva det er/var men mener å huske det vart sagt mye før.... Lenke til kommentar
SupremeX Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 http://www.nrk.no/underholdning/838102.html Den vil bli flittig benyttet fremover! Fantastisk side. *Bokmerke* Samme her. Genial side. Jeg skal starte en ny trend, nemlig å bruke slike ord. De er jo geniale. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå