n0ob Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 går det an å slå av viften til et sapphire 9800 pro(original vifte) grunnen til at jeg spør er at PCen holder på med diverse aktiviteter om natten og bruker ikke skjermen. da burde det ikke være så farlig å slå av skjermkortet/viften?? takk på forhånd. Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 (endret) Da må du rykke ut ledningen til viften hver kveld,så det blir tungvint. Kjøp heller passiv kjøling til kortet ditt,så slipper du viftestøyen. Endret 18. april 2005 av Morten K Lenke til kommentar
am3k Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 Husk at Zalman anbefaler at du bruker vifte ved. bruk av ZM80C/ZM80D på 9800Pro. If you are using an nVIDIA GeForce FX5800, an ATI Radeon 9800 Pro, a Matrox Parhelia, or a more advanced model, an Optional Fan (ZM-OP1, sold separately) must be installed. Zalman VF700-Cu kunne muligens vært et bedre valg Lenke til kommentar
n0ob Skrevet 20. april 2005 Forfatter Del Skrevet 20. april 2005 Nesten perfekt løsning på eget problem. nå så jeg nettopp på hovedsiden til hardware.no, at sapphire har gitt ut et "overklokkingstool" til sine kort. jeg lastet det ned, og etter litt trykking her og der så jeg plutselig at i overklokkingsdelen til programmet kunne man velg forhåndsinnstillingen silent: det ble beskrevet som at viften gikk på 20% hastighet og selve kortet ble klokket ned til 30%. det var nesten den løsningen jeg ville ha. Lenke til kommentar
MacManus Skrevet 20. april 2005 Del Skrevet 20. april 2005 Gjør som jeg gjorde på mitt 9600NP, nøkk utav kontatken. Gjorde ingenting, trengte faktisk bare passivt på det kortet. Er kanskje litt annerledes på 9800pro men du kan jo teste. er jo bare å kjenne om det blir veldig varmt innimellom. Lenke til kommentar
phax Skrevet 20. april 2005 Del Skrevet 20. april 2005 var å tittet inni kabinettet til en kompis av meg, og oppdaget at vifta på hans 9700pro var helt død faktisk! han spiller mye og har ikke hatt noe problemer.. så de tåler visst endel varme med bare den passive kjølingen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå