Gå til innhold

"problemer" med tempratur på CPU

oddis89

Anbefalte innlegg

har noen små "problemer" nå. i dag fant jeg ut at jeg skulle prøve å klokke litt bare for morro skyld. klokket p4 2,8@3,2ghz men når jeg klokket den til orginalt igjen da klarer jeg ikke å få tempen under 40'c lenger. nå må jeg dra viften opp på 5500rpm for å klare 43'c idle. før gikk viften på 2500rpm og da lå den på 35-37 'c idle. hva kan ha skjedd. har dratt alle viftene (kald inn nede, varm ut oppe og cpu) opp på 6900rpm i 30 min men kom forstsatt ikke under 40'c holdt seg på 40-41'c... er jo ikke store krisen men alikevel, hadde vært fint å komme like lavt som før.

foresten økte volten fra 1,500 til 1,550 mens jeg klokket, har stilt den nedigjen da så klart men har det noe å si? kanskje har ikke peiling på sån er en uerfaren klokker. drevet litt med det før men.....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Intel Pentium 4 2.8 GHz Boxed PC533 Socket PGA478, 512KB cache

Cooler Master CPU-Kjøler

Abit IS7

Corsair Value S PC3200 DDR-DIMM 512MB

Hitachi Deskstar 7K250 250GB

dette er systemet mitt kan jeg klokke dette noe særlig? kjekt å vite.... skal foresten renske og støvsuge litt i morra sjekke om det funker da. skal sjekke VCore i morra også. er ikke 110% sikker på om jeg stilte den ned igjen. hehe

skal også bestille meg en tube med artic silver5 (har nemelig ingen kjølepasta. har jo ikke bruke for det enda) (men nå som jeg har begynt å klokke er vel den kjekk å ha.) hehe

EDIT:kanskje feil sted å poste dette (eller kanskje det er en post om dette alerede, har ikke sjekket)

moderator kan gjerne flytte denne topicen til riktig sted (om nødvendig) eller legge en link til et alerede existerende forum med samme emne.

Endret av oddis89
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Du har en NW..såvidt jeg kan se skal vel den ha default VCore 1.5/1.525.

Alle P4'er jeg har/har hatt lar seg klokke +20-25% stabilt..evt. med +0.025VCore over default. Dvs. at du bør komme opp mot 3.5Ghz.

Du må da sette minnet til å kjøre på 166Mhz (DDR333).

Edit:

Rettet en vesentlig feil.. :blush:

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...