Playmofetish Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 Jeg har chippa Xboxen min, og har en Seagate 160GB 5400rpm i den. Allikevel ønsker jeg å streame en del musikk og filmer fra PCen min, der jeg har en del mer plass. Dette har funket 97% perfekt, untatt de 3% jeg nå skal fortelle om. Jeg bruker en 5-porters switch fra Sweex til min PC og Xbox og standard Cat 5-kabler mellom disse. Switchen går rett i veggen i et studenthusk, så på Xboxen i XBMC ser jeg faktisk masse andre maskiner, og kan streame musikk/filmer herfra MEN, det virker som om noe er ustabilt. Jeg bruker EvoX +3935 (det som står i dashboard) hvis det hjelper noe. Av og til, når jeg går inn på Workgroups i XBMC får jeg feilmeldingen "Success, Error", og ingen arbeidsgrupper dukker opp. Andre ganger får jeg en annen feilmelding, fortsatt ingen arbeidsgrupper synlig. Noen få ganger får jeg opp noen arbeidsgrupper, men ikke min egen! Noen som har en idé om hvor feilen kan ligge? Gammel/ustabil dashboard/programvare? Dårlige kabler? Dårlig switch? Og en annen ting; oppdatering av XBMC og/eller dashboard/andre programmer, er dette stress? Er det fare for å miste de musikk- og film-filene jeg har på Xboxen? Lenke til kommentar
PulZ Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 Samba i seg selv er buggy, så hvis du ønsker å alltid mappe opp din egen pc vil jeg anbefale deg til å legge sette inn egene verdier som peker til din pc. på denne måten så slipper du problemer hvis xboxen ikke skulle finne datamaskina di, når den søker etter arbeidsgrupper / maskiner Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 18. april 2005 Forfatter Del Skrevet 18. april 2005 Ok, skjønte stort sett alt der, unntatt Samba. Hva er det? Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 22. april 2005 Forfatter Del Skrevet 22. april 2005 Pulz, kan du gi en litt mer detaljert forklaring på hvordan jeg legger inn verdier som peker til min PC i Xboxen? Jeg har ikke funnet noen løsning på problemet, og opplever denne ustabiliteten nå og da, til en viss irritasjon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå