Gå til innhold

Amd Athlon xp 4000+ vs 3800+

sjarken

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Liten rettelse bare : De heter Athlon64 og ikke AthlonXP. To forskjellige generasjoner det der. K7 vs K8.

Ingen av de to er verdt pengene egentlig. Kjøp heller en Athlon64 3000, 3200 eller 3500+ og overklokk den. Skal du først betale over 4000,- kr for en CPU så kan du likegodt kjøpe en FX-55 eller den kommende FX-57.

Hvis du ikke skal overklokke og heller ikke er villig til å betale det en FX-55 koster, så er vel Athlon64 3500+ ett godt valg. (socket 939 og nForce4)

Lenke til kommentar

Jeg tør påstå at 3800+ er den prosessoren fra AMD man IKKE bør kjøpe. Hvis man ikke skal overklokke er valget 3500+ eller FX-55. Men du har tatt ditt valg så og står nok for det.

Du betaler ganske mye for 200 MHz...!

Endret av Betroz
Lenke til kommentar
Ok, da blir det en 3800+, sikkert godt nok. Tror jeg har ombestemt meg 60 ganger nå, men nå er det endelig.

Hva er prisen på de to du skal velge mellom?

4000+ blir ca. 1200,- dyrere. Har et budsjett totalt på ca. 20000,- så siden jeg bestemmer meg for 3800+ kan jeg kjøpe en større lagringsdisk, så...

Winchester? Er det er fordel eller en bakdel? Har ikke så peil på Amd. Har hatt Intel i alle år.

Blir å kjøre dette sammen med et Msi K8N nforce4 Ultra (ikke SLI). Blir å gå for Ati-løsning....

Endret av sjarken
Lenke til kommentar

men om 1 - 2 år ...

Hvis jeg kjøper 4000+ og 6800gt -> oppgraderer med en gt til i sli...

Hvis jeg kjøper 3500+ og 6800ultra -> oppgraderer med ny cpu

:no: hvorfor skal det være så vanskelig :p

Endret av Makky
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...