Kjetil Lura Skrevet 7. juli 2002 Del Skrevet 7. juli 2002 fondus Du må ikke betale mange tusen for å sende en vaskemaskin med posten,posten tar betalt for en viss vekt så 2-3 hundre kroner i frakt er vel ikke så langt unna den rette prisen http://www.posten.no/portal/index.jsp?bogu...s=1026047148371 Kjetil Lenke til kommentar
Zardoz Skrevet 7. juli 2002 Del Skrevet 7. juli 2002 Quote: Den 2002-07-06 23:12, fondus skrev:Elkjøp er en gjeng idioter! Quote: En dag skrev Elkjøp: Sitat fra Elkjøp reklameblad: "Med denne superraske AMD Duron 1,1 ghz prosessoren og det råe skjermkortet Geforce 2 MX 400 får du et skikkelig råskinn både til jobb og arbeid. Den har også 40 GB Hardisk som sørger for mer enn nok plass. Det hele koster ikke mer enn 14.000 - SJEKK PRISEN!!!" Trenger jeg si mer? ROFLMAO Mulig disse tekstforfatterne enten rødmer av skam eller ler rævva av seg. Lenke til kommentar
fondus Skrevet 7. juli 2002 Del Skrevet 7. juli 2002 Kjetil Lura Ok, tok litt feil der. Jeg trodde seriøst at det ble noen tusenlapper for å sende en tung vaskemaskin på 60-70 kg i posten når man må betale 105,- for å sende et grafikkort med en vekt på ca 300 gram. Uannsett, det er alt for dyrt. Lenke til kommentar
EggePromp Skrevet 7. juli 2002 Del Skrevet 7. juli 2002 Elkjip bruker jo millioner på markedsføring. Og de enorme butikkene koster jo flesk å drive. Derfor vil de alltid være mye dyrere. Lenke til kommentar
khmoe Skrevet 7. juli 2002 Del Skrevet 7. juli 2002 Microstorage er en produkt gruppe http://www.eet.no levere til forhandlere, som f.eks: Hardiskene er Westerndigital +kabel(ata 100) +braketter (til 5 1/4)(tilbehør for å være sikker på att kunden får satt den inn i pc'en) og minne er av merke Apacer selv om det står microstorage. Og alle produktene Elkjøp har er det pris garanti og full retur rett i 30dager. prøv og retuner noe til komplett.no og de må ha det inne til testing før du får pengene dine og det tar jævelig lang tid. Til alle dere som ser på prisene i forhold elkjøp mot komplett: HUSK Programvare og Service. For det er faktisk ikke alle som kan skru/reparer pc'en sin + at Pirat kopiene av windows osv er ikke lov. selv om de virker fint!!!!!!!!!!!!!! Grunnen til at det er gamle produkter som GF2MX kort i kjøpe pc'ene er at produsenten presser ned prisene på den måten, og det er ikke ELKJØP som lager pc'ene, de bare kjøper inn det produsenten kan levere. Håper de som ikke sjønner en dritt, får noe ut av dette! Lenke til kommentar
bruno Skrevet 7. juli 2002 Del Skrevet 7. juli 2002 Quote: Den 2002-07-07 16:33, khmoe skrev: Og alle produktene Elkjøp har er det pris garanti og full retur rett i 30dager. Og den returretten har gjort Elkjøp til norges største brukthandel. Lenke til kommentar
Jobi Skrevet 7. juli 2002 Del Skrevet 7. juli 2002 Det at elkjøp har vanvittige priser på PC er en ting... men det at folk faktisk KJØPER de pcene til den vanvittig pris er en helt annen. Hvorfor selge harddisken til 1000,- når du får solgt den for 1800,-?? Elkjøp bestiller faktisk deler hos Norek også. Så om du spør, og ekspeditøren er sånn ok snill, så får du komponenter til omtrent samme pris som hos komplett (inkl. frakt)... Lenke til kommentar
Timberland Skrevet 7. juli 2002 Del Skrevet 7. juli 2002 Når det er snakk om elkjøps fantastiske 30 dagers full returrett så mener jeg at det står at dette ikke gjelder for datautstyr. Hvis du først har kjøpt noe dritt hos elkjøp så sitter du inne med det, hos komplett har man i det minste 14 dager returrett. I tillegg gjelder vel den berømmelige prisgarantien bare mot butikker i nærområdet og dermed ikke mot webshopper. Lenke til kommentar
tintin77 Skrevet 7. juli 2002 Del Skrevet 7. juli 2002 Jo jo Elkjøp bruker store summer på å reklamere for både kjøleskap,komfyrer,tv,radio,datautstyr osv. Dessuten så skal det ikke så mye kunnskap til for å gjennomskue hvor "bra eller dårlig" kunnskapene til Elkjøp er. Enkle prinsipper innen markedsføring er disse: Alle produkter kan selges, kommer bare ann på markedsføring, samme hvor dårlige produkter man har så er det likevel noen som vil gå salgstriksene. Telenor reklamerer mye for sine "mer eller mindre" gode produkter, men det er ikke dermed sagt at Telenor har noen gode produkter å tilby. Gode produkter selges seg selv "nesten i allefall" Dårligere produkter må det reklameres mer for å i hele tatt få solgt "møkka" eller å lure godtroende nordmenn til å tro at de har kjøpt ett bra produkt. Samme tilfellet er det med SAS som stadig reklamerer med hvor bra de, selv om det mottsatte er tilfelle. De gangene jeg har vært på (H)el(l)kjøp (ikke for å kjøpe datautstyr i allefall) kan jeg ikke akurat skryte av servicen. Men slik blir det nok også når man har underbetalte "fjorttiser" som betjening. Hvilken produktkjennskap tror dere disse har. ikke akkurat imponerende nei. Men så er vel meningen med reklamen å lokke til seg "godtroende" kunder også. Det samme gjelder Mac Donalds "Crappy Burgers", Dust Club bedre kjent som Smart Club, IKEA og andre crappy svenske lavpriskjeder. Grunnen til å disse storkjedene tjener penger er ikke fordi de selger bra produkter, men at folk flest er alt for opptatt av kvantitet og for lite av kvalitet Små spesialbutikker som f.eks Hifi Center Kjeden, Hifiklubben er mye bedre. Som sagt bedre å være liten og kjapp enn stor og slapp [ Denne Melding var redigert av: tintin77 på 2002-07-07 17:19 ] Lenke til kommentar
house Skrevet 7. juli 2002 Del Skrevet 7. juli 2002 uansett så er det ikke bare prisen på elkjøp som er elendig, men kompetansen oxo.. dem må jo ansette uteliggere.. de kommer jo med bare en masse vrøvl om PCne... bare dra ned dit en dag, og test dem. si du er helt blank i PC verdenne, og hør på alt tullet dem har og si... House Lenke til kommentar
fondus Skrevet 7. juli 2002 Del Skrevet 7. juli 2002 Enig i at elkjøp har nesten ingen kometanse på data, el-utstyr, men det er jo i grunn ikke det verste. Det mest irriterende der er kundeservicen, eller rettere sagt ingen kundeservice. Det er visst et ord som de må slå opp i fremmedordbok for å skjønne hva betyr. Husker en gang jeg var å klagde på en mobil jeg hadde kjøpt der som hadde en defekt lysdiode. Svaret jeg fikk var: "Det er nok ikke noe i veien med lyset på "skjermen" din, ettersom vi har testet batteriet og det fungerte som det skulle. Det er nok ikke ment at det skal være flere lys på "skjermen" din" Tro meg eller ei, dette er helt sant. Lenke til kommentar
sete Skrevet 7. juli 2002 Del Skrevet 7. juli 2002 hohoho! elkjøp tar 795kr for "klargjøring" av PC'er, skulle hatt en butikk selv og bare tatt 600kr for det; DRØMMEJOBB! Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 7. juli 2002 Del Skrevet 7. juli 2002 Er jo ikke rart om prisene er høyere på elkjøp. Forskjell på en nettbutikk som har 2 stk som jobber på lager og 2 stk som jobber på support og en svær elkjøp med 7 avdelinger og 2-3 ansatte på hver avdeling + lager etc. etc. Uansett har elkjøp dårlige rutiner. Jeg bestillte en scanner fra "nettbutikken" tingen dems. De var faktisk de billigste jeg fant på den scanneren. Jeg fikk straks en mail tilbake om at dem ikke hadde den inne, men at den kunne bestilles. Ja jøss svarte jeg. Fikk da beskjed om at den kom innen en uke, og jeg ville få beskjed via mail. Ventet i to uker, og gav opp. Gikk ned til elkjøp for å snakke ansikt til ansikt med noen. Hadde med bestillingsnummeret og greier. "Nei, det nummeret eksisterer ikke." Fikk jeg beskjed om. "Ja kan du undersøke litt mer?" "Joda. Den er blitt slettet. Jeg vet ikke helt hvorfor." Hvorpå jeg himlet med øynene og spurte om de hadde scanneren. "Ja det har vi." var svaret jeg fikk. Deretter hadde vi en lang pause hvor vi såg på hverandre. Til slutt spurte hun. "Ja, vi du kanskje ha den?". "Neida, jeg bare spurte for å plage deg, selvfølgelig skal jeg ha den". Hvorpå jeg til slutt fikk scanneren jeg skulle ha. Moralen er vell: Ikke bruk "nettbutikken" til elkjøp. Gå heller og snakk med noen "face to face". Smarte er de ikke, men du kan i hvertfall få tvunget ut av dem litt svar :wink: Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 7. juli 2002 Del Skrevet 7. juli 2002 Quote: [sETE] skrev (2002-07-07 17:30):hohoho! elkjøp tar 795kr for "klargjøring" av PC'er, skulle hatt en butikk selv og bare tatt 600kr for det; DRØMMEJOBB! Ja du kan jo prøve å se hvor lenge du ville klart å overleve,med lønn til ansatte,forsikringer,leie av lokale,skatt,telefon,arbeidsgiver avgift,moms osv,det er ikke enkel å drive en butikk. Kjetil Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå