Gå til innhold

Svindlere!

Anbefalte innlegg

Kom nok ei avis fra Elkjøp idag. Gjett hva de tar for en 80 gb harddisk? 1795! Skulle ikke vært lov.

Litt priseksempler fra komplett:

IBM 80 gb, 920

Seagate 80 gb, 895

WD 80 gb, 1064

Det er dobbel pris i forhold til Seagate sin. Synes det er helt horribelt, og ikke er det et merke jeg har hørt om før heller, Microstorage eller noe sånt. Boikott Elkjøp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Elkjøp er en gjeng idioter!

Quote:

En dag skrev Elkjøp:

Sitat fra Elkjøp reklameblad: "Med denne
superraske AMD Duron 1,1 ghz
prosessoren og
det råe skjermkortet Geforce 2 MX 400
får du et skikkelig råskinn både til jobb og arbeid. Den har også 40 GB Hardisk som sørger for mer enn nok plass. Det hele koster ikke mer enn 14.000 - SJEKK PRISEN!!!"

Trenger jeg si mer?

Lenke til kommentar

en av pcene der hadde en såkalt "tv ut utgang", javel greit det men hva med en tv inn utgang eller en tv ut inngang? =)

samme pcen hadde visstnok et "heftig grafikkort!" javel, SÅ SI HVILKET DET ER DA VEL FOR SVARTE!

Lenke til kommentar

Elkjøp kan ikke si hvilket skjermkort de har... de tør ikke. synes 8mb hørtes litt lite ut, ettersom jeg kjøpte en drittpc fra elkjøp i 2000 og den hadde faktisk 8mb skjermkort. en kammerat av meg kjøpte pc hos elkjøp her om dagen til 17.000 og da fikk han med amd xp 1600+ og gf4mx420 :razz:

SVINDEL

Jeg har drept:

[*] 2x AMD XP 1700+

[*] 1x MSI K7T Turbo2

[*] 1x WDC 60GB 7200rpm

[*] 1x 256 mb PC133 SDRAM

[*] Masse skadedyr (bl.a broren min)

[ Denne Melding var redigert av: fondus på 2002-07-07 00:12 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-07 00:05, fondus skrev:

Elkjøp kan ikke si hvilket skjermkort de har... de tør ikke. synes 8mb hørtes litt lite ut, ettersom jeg kjøpte en drittpc fra elkjøp i 2000 og den hadde faktisk 8mb skjermkort. en kammerat av meg kjøpte pc hos elkjøp her om dagen til 17.000 og da fikk han med amd xp 1600+ og gf4mx420 :razz:

SVINDEL

Jeg har drept:

[*] 2x AMD XP 1700+

[*] 1x MSI K7T Turbo2

[*] 1x WDC 60GB 7200rpm

[*] 1x 256 mb PC133 SDRAM

[*] Masse skadedyr (bl.a broren min)

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: fondus på 2002-07-07 00:12 ]</font>

Dårlig kompis du da som lar kompisen din kjøpe denne pc-en på Elkjøp

Han kunne jo spart 10.000 ved å handle hos f.eks Komplett!!!

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-06 23:14, Kjetil Lura skrev:

Insanity

La elkjøp være i fred,du og eg kjøper ikke noe der,husk de kan ikke selge datakomponenter til samme pris som komplett for de har helt andre innkjøps priser.

Kjetil

Er ikke sikker på det. Tror nok heller de opererer med STORE avanser. Det er ikke tilfeldigvis noen som jobber på Elkjøp som kan sjekke avansen på de diskene :wink:

Quote:

Den 2002-07-06 23:24, JuBi skrev:

hadde f.eks Komplett solgt vaskemaskiner/komfyr/fyseboks mm, så hadde kanskje en 80gig hd kostet 1700,- der også? :smile:

Er ganske sikker på at om Komplett hadde solgt vaskemaskiner osv. så hadde de kosta 20% mindre enn på Elkjøp

Lenke til kommentar

La oss nå ikke glem at Elkjøp har de supre HD ene Microstorage (WTF). Jeg har ikke hørt om de må si da at det super tilbudet om at du kan få varene deres til samme prisen som hos de som har lavere priser, ja det blir enkelt med slike kjente merker. Så på disse pc ene de selger til vanlige forbrukere da kan du jo få bedre Pc jo mer penger du spytter i,men hva skal en "vanlig" forbruker med 512mb minne???. Å ja det er altid like morsomt og lese deisse vedleggene i avisen på lørdag, men det er gøyere og lese data annosene i Bergens Avisen. Skjønt Elkjøp har bra vifter, så lenge det er bordvifter.

Lenke til kommentar

Quote:

fondus skrev (2002-07-06 23:29):

Quote:

Den 2002-07-06 23:24, JuBi skrev:

hadde f.eks Komplett solgt vaskemaskiner/komfyr/fyseboks mm, så hadde kanskje en 80gig hd kostet 1700,- der også?

Eh? Sende en vaskemaskin i posten

Selvsakt hvordan tror du at de havner i butikken,alle varene som du kjøper i en butikk må fraktes,de kommer ikke på plass av seg selv :grin:

Kjetil

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-07 01:03, Ti_Con_XZ skrev:

La oss nå ikke glem at Elkjøp har de supre HD ene Microstorage (WTF). Jeg har ikke hørt om de

Jeg var ikke klar over at Microstorage eksisterte lenger, for ca. 10 år siden var de vel mest vanlige til profesjonelt bruk.

Lenke til kommentar

Husk også at elkjøp ikke er en DATA butikk , men en elektronikkbutikk / hvitevarebutikk. OG de har mye bedre service og garantiordninger enn komplett noengang vil få + at de har masse heltidsansatte som tusler rundt i butikkene.

En vanlig bruker har ikke kompetanse til å benytte komplett f.eks, de trenger god veiledning fra kundebehandlere.

Har alle her god peil på f.eks biler, hus, båter? Kjøper dere dette selv? Bruker dere ikke eiendomsmeglere når dere kjøper hus eller går dere rett til selger?

Bestiller dere plass på flyselv eller bruekr dere reisebyrå?

Det viktigste er ikke om men betaler for mye , elkjøp har jo PRISGARANTI = finner du tilsvarende produkt billigere andre steder dekker de mellomlegget, så jeg vil evl ikke kalle det svindel?

:smile:

Lenke til kommentar

antiloop: Jeg har sagt det til han utallige ganger, jeg har tilog med satt i sammen pc for han på pc-byggeren på komplett.no mens han så på. Han syntes at prisen var dritbra, men han foretrakk å kunne se den han handlet data hos, ettersom han syntes det var så tungvint å måtte sende pc-en i posten hvis det var noe feil med den. Så han er litt rar, ja.

Kjetil Lura: Altså, elkjøp får jo hvitevarene sine i lastebiler, stemmer det. Men da har jo elkjøp leid hele lastebilen så da blir det billigere. Hvis komplett.no skulle sendt en vaskemaskin til en kunde i posten, måtte vi jo betalt mange tusen i frakt, det er eg rimelig sikker på fordi at man må betale 100 kr for å sende et ***** skjerkort uten oppkrav :sad:

Lenke til kommentar

Insanity: Ikke helt edruelig det innlegget der, kan det ha noe med tidspunktet å gjøre? :grin: Spar kraftutrykkene til de virkelige svindlerne, dem er det nok av. Elkjøp tar selvsagt de prisene de kan hente, det er forskjell på å drive et butikklokale og en lagerhall. Det er mange som ikke liker / ike vet om å handle på postordre.

Man er jo ikke svindler fordi man tar dobbel pris - et hus koster 10 ganger så mye i Oslo som f.eks Bodø, det betyr ikke at alle som selger hus i Oslo er svindlere. Det er noe som heter markedspris, det er opp til den som kjøper hva han vil betale.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...