msh Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 Hvor mye bruker laptopen i stand by mode?Bruker strømadapter uansett strøm,hvis jeg ikke har laptopen på?Den viser jo grønt lys uansett,selv om jeg har slått av laptopen helt av. Lenke til kommentar
sitdown Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 http://www.dansdata.com/power2.htm Les denne og søk på google! :-) Ser ut som de mener at bærbare trekke 25W når den går i hvilemodus og minimalt hvis du har slått av pc`n helt. Men det er jo klart at hvis all elektronikk står i stanby kan det jo etterhvert bli ett lite strømforbruk. Dette kan du finne ut på enøk tror jeg. Men uansett når du har behov for varme tilførsel i leiligheten behøver du ikke tenke på dette. All energi brukt i ett apparat går over til varme-energi. Den er like energieffektiv som en vanlig varmeovn. Så når det er vinter og du har en termostatstyrt ovn skal du i realiteten ikke tape noe på det. Men en annen ting er at apperater i standby utgjør en litt større brannfare. Regnestykke: 25W i en time= 0.025kwh *100 timer = 2,5kWh = i snitt tot 2kr for 2,5kWh Og hvis jeg tipper er effektforbruket ca 4w på strømforsyningen når maskinen er slått helt av Lenke til kommentar
sitdown Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 http://www.enova.no/?itemid=2352 Men tror ikke effekt forbruket stemmer på pc som er slått av og at kun strømforsyning står i dvalemodus. Gjelder nok når pc står i dvale-modus! Lenke til kommentar
msh Skrevet 18. april 2005 Forfatter Del Skrevet 18. april 2005 (endret) På min Dell bærbar Pc slår alt av i stand by modus,untatt ram.Jeg har testet uten strøm adapter,da brukte den bare 1% av battery etter en time i stand by modus. Men jeg tenkte hvor mye strøm den bruker,hvis jeg hadde koblet på strøm adapter i 24timer.Altså bruker strøm adapter strøm etter bruk,eller bruker den 90watt strøm konstant? Jeg har strøm adapter på 19,5v--4,62A (90Watt) Endret 18. april 2005 av msh Lenke til kommentar
sitdown Skrevet 20. april 2005 Del Skrevet 20. april 2005 Strømadapter=strømforsyning :-) Tipper ca 3-4w, ja adapteret trekker strøm etter forbruk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå