Gå til innhold

Hva er DITT favoritt "Old school" konsoll spill?


SiQux

Anbefalte innlegg

Det må bli Sonic 3 på sega megadrive. Aldri før eller siden har eg spilt gjennom et spill så mange ganger.

har aldri no særlig fan av noen andre Sonic spill en det første jeg, men det r kos da :D

 

men var jo egentlig Alex Kidd som skulle bli den store "helten" på Sega da... men når Sonic kom glemte de han helt. :!:

var denne "Alex Kidd" en fyr på skate bord?

når du sier fyren på skateboard kan det hende du mener Kid Chameleon!!!

 

et av favoritt SPILLENE mine...

post-185-1114106681_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det må bli Sonic 3 på sega megadrive. Aldri før eller siden har eg spilt gjennom et spill så mange ganger.

har aldri no særlig fan av noen andre Sonic spill en det første jeg, men det r kos da :D

 

men var jo egentlig Alex Kidd som skulle bli den store "helten" på Sega da... men når Sonic kom glemte de han helt. :!:

var denne "Alex Kidd" en fyr på skate bord?

når du sier fyren på skateboard kan det hende du mener Kid Chameleon!!!

 

et av favoritt SPILLENE mine...

Jaa jippiii det var et knas spill digga det. :dribble:

Lenke til kommentar

Street Fighter 2, Super Mario Kart og Super Mario World 2 til SNES :love:

 

Hadde også et vanvittigt tøft fly spill på den gammle Amigaen, husker ikke helt hva det heter, men det var konge, kunne lande

på hangaskipet å hente torpedoer og bomber

 

ahh... gode gammle dager :love:

Endret av sig_1612
Lenke til kommentar
alexx kidd så gøy ut

Alex kidd er genialt :D

 

Jeg og søsteren min var helt besatt av det spillet. Vi skrev ned hvordan vi slo bossene i stein-saks-papir. Og tegnet kart over slottene slik at vi visste hvor vi skulle.

 

btw. Jeg snakker om det første alex kidd spillet. Det som var innebygd i selve konsollen.

 

AlexKid1.jpg

 

alex_kidd_in_miracle_world.gif

Endret av Uderzo
Lenke til kommentar
skulle du kjøpe noe items måtte du spille sten-saks-papir mot mannen bak kassa før du fikk det :p

Nope, det slapp man heldigvis ;)

sikker? jeg er helt overbevist om at man man må det i megadrive versjonen i alle fall...

Hmm, nå ble jeg litt usikker. Men jeg er 110% sikker på at det ikke gjelder det første spillet, Alex kid in miracle world. Mulig det gjelder megadrive versjonene.

 

nok et bilde av geniale alex kid in miracle world

 

mt_eternal.gif

Lenke til kommentar
skulle du kjøpe noe items måtte du spille sten-saks-papir mot mannen bak kassa før du fikk det :p

Nope, det slapp man heldigvis ;)

sikker? jeg er helt overbevist om at man man må det i megadrive versjonen i alle fall...

Jeg har også spillt megadrive versjonen... Alex Kidd in The Enchanted Castle

 

og du har rett der, men man kjøper ikke man vedder... f.eks du bruker 70 cash (husker ikke hvor mye det er for ringen) også hvis du vinner får du den ringen på bilde (husker ikke hva den gjør), men hvis du taper mister du de 70...

post-185-1114186881_thumb.png

Endret av SiQux
Lenke til kommentar

men husker at den japanske versjonen var mye morsommere fordi der blei den som tapte stein-saks-papir naken :p

 

alex-kidd-tenku-mashiro.3.png

 

ikke som på europeiske og amerikanske versjonene der det faller en ambolt liknene sak ned på deg

 

alex-kidd-in-the-enchanted-castle.eu2.png

 

poster non in-game bilder av Kid Chameleon, Quackshot, Michal Jacksons: Moonwalker og Altered Beast også jeg for de som lurer på hvordan de er...

 

Kid Chameleon

Kid_Chameleon-2.gif

 

Kid_08.JPG

 

Quackshot

quackshot_2.jpg

 

Moonwalker

Michael_Jacksons_Moonwalker_gen_ScreenShot1.jpg

 

Altered Beast

Altered_Beast_gen_ScreenShot2.jpg

Endret av SiQux
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...