Gå til innhold

WD 80GB 7200rpm 2mb cache


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hmm

tror jeg tok feil bios ting, eller så gjorde jeg noe feil her =/

uansett, slår på pcen og det gule lyset står og lyser en stund før det slokner. Skjermen er svart (stod sånn "No Signal Input Or Cable Disconnected" der når jeg prøvde å slå av og på)... Gadd ikke ta noen ROM kopi ting av biosen (stod nevnt, men ikke hvordan... heh) så jeg satset på at den skulle funke :/

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EkRmMDKFIU

(har ikke giddet lest alle svarene, så dette er kansje foreslått før)

 

har selv akkuratt samme disken.. funket heller ikke da jeg satt den på Master.. prøvde å sette den som standalone Cable select.. da gikk det helt fint...

 

Beret

Lenke til kommentar

joda Nor_beret, det er nevnt og prøvd. Men takk likevel :smile:

Hadde du lest hele tråden hadde du sett at jeg har prøvd å flashe biosen her... funka ikke :sad:

Prøvde også å resette bios ved å sette en jumper på sånn liten ting på hk (noen på irc som foreslo). HK pep og slukna, jeg fjerna jumper og prøvde å slå på, men det ville fortsatt ikke boote...

 

Jaja, da får jeg vel bruke 5000 på litt nytt da :smile: Skader jo ikke heller, 800 mhz PIII er jo ikke det råeste for tiden :wink:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EkRmMDKFIU

Quote:


Den 2002-07-08 01:43, oycob skrev:

joda Nor_beret, det er nevnt og prøvd. Men takk likevel :smile:

Hadde du lest hele tråden hadde du sett at jeg har prøvd å flashe biosen her... funka ikke :sad:

Prøvde også å resette bios ved å sette en jumper på sånn liten ting på hk (noen på irc som foreslo). HK pep og slukna, jeg fjerna jumper og prøvde å slå på, men det ville fortsatt ikke boote...


Jaja, da får jeg vel bruke 5000 på litt nytt da :smile: Skader jo ikke heller, 800 mhz PIII er jo ikke det råeste for tiden :wink:


 

Du får nok hele dritten på forsikringa.. du later bare som du ikke har peiling på datamaskiner å sier at den plutselig ikke ville skru seg på (ikke si boote).. da går det så fint så :smile:

 

 

mvh.

Beret

Lenke til kommentar

å nei, tror ikke d er no forsikring på denna nå :wink:

men jeg lurer på om jeg kortslutta feil ting her... Kortslutta to pins som stod opp fra en hvit greie... men du sa at det skulle være 3? Ser 2 grønne jumpere nå (litt trøtt i går :smile:) det er 1 ekstra pin på begge... Men den ene står på rad med de 2 andre og er lokalisert like ved siden av en liten brikke som det står "AMI BIOS" på... den andre er i nærheten av no kontakter helt ute på hjørnet... regner med det er den ved brikken jeg skal flytte?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...