Gå til innhold

Asus A8N-SLI Deluxe @ ATI X800 kort?

keepeR-

Anbefalte innlegg

fungerer dette? leste en annonse/guide i en annen del av forumet hvor de anbefalte dette Hk'e sammen med et Nvidia PCI kort, har et ATI x800 xt 256mb (AGP?) kort fra før som jeg er veldig fornøyd med og som jeg har tenkt å bruke når jeg får det nye Hk'e, men etter jeg hadde bestillt fikk jeg det for meg at Hk'e ikke hadde støtte for AGP? og siden jeg ikke vet verken hva den store forskjellen på PCI kort og AGP (?) egentlig er, hadde det vært veldig kjekt om noen kunne forklare det og konstantere at; nei du har feil og det nye Hk'e vil fungere perfekt med ATI :D

og jo, foresten hva er Nforce4 ? :o

takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fungerer helt fint. Grunnen til at hovedkortet har blitt anbefalt med et nVidia kort er fordi kortet støtter SLI også noe som bare nVidia Geforce 6600GT og 6800GT/Ultra gjør (Husker ikke om vanlig 6800 kort støttet denne funksjonen)

Hovedkortet støtter bare PCI Express og vanlig PCI. Så du må evt ha et skjermkort som har PCI Express.

Endret av joa1234
Lenke til kommentar

Det vil sansynligvis fungere fett med et ATI kort, problemet er bare at det ATI kortet du har er et AGP kort og hovedkortet har ingen AGP port. Så hvis du skal ha deg det hovedkortet trenger du et kort som er laget for PCIe f.eks X850XT PE eller 6800 Ultra for PCIe.

Grunnen til at det var anbefalt med Nvidia kort på hovedkortet du har valgt er at det støtter SLI, at du kan bruke to grafikkort, noe som gjør at du i visse tilfeller får nesten dobbel ytelse i visse spill/sitiasjoner . Forløpig så er det ingen ATI kort som har denne løsningen.

Lenke til kommentar

ok, det ATI x800xt korte jeg har nå bruker AGP porten på et abit hovedkort, så alltså må jeg kjøpe nytt skjermkort? noen som har noen tips? Nvidia eller ATI, samma for meg :p bare det duger til gaming, rundt 3-4 lapper

EDIT: og er det virkelig verdt og bytte ut et såppas nytt kort i PCI ? har PCI noen fordeler feks som ikke de korta som bruker AGP sloten har ?

Endret av keepeR-
Lenke til kommentar

Hei du..

Om du ikke vil bytte skjermkort riktig enda (og det trenger du strengt talt ikke), anbefaler jeg deg heller at du tar en titt på noen nForce 3 baserte hovedkort med socket 939, da disse har AGP..

F.eks. ukens tilbud fra komplett, et MSI K8N NEO2 Platinum-54G med trådløst nettverk og greier..

Selv har jeg tenkt på enten dette, eller Gigabyte K8NS Ultra-939 nForce3 250 på Netshop.

Tror uansett du blir fornøyd med et av disse, da det kun er tullinger og entusiaster og folk med alt for mye penger som satser på et SLI hovedkort med to skjermkort i dag.. :tease:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...