FranzJosef Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 La oss si at jeg hypotetisk sett skal koble sammen to routere. Dvs jeg har en fra før og skal hekte på en til i samme nettverket. Hvordan kobler man det til og hvordan kobles maskiner til router nr 2 da? PCen som kobles til nr 2 får kontakt og alt ser greit ut, men den vil ikke åpne internett-sider. (i praksis er det litt mer komplisert da den ekstra er en trådløs, men siden ingen gidder å svare gjør jeg det enklere i å håp om å få noe svar i det minste...) Lenke til kommentar
Ravenops Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 ey. den ruteren du har din IPS på skal dele ut ip via DHCP. Bruk IPS på den ruteren med WLAN og bare link de sammen. N.B husk og slå av DHCP på ruter nr 2 da funker det fett Lenke til kommentar
FranzJosef Skrevet 17. april 2005 Forfatter Del Skrevet 17. april 2005 (endret) Hva er IPS ? Du mener ISP? Endret 17. april 2005 av FranzJosef Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 (endret) prøver du : router -> router -> pc ? eller 2 routere mot 2 forskjellige inetlinjer ? Endret 17. april 2005 av CrZy_T Lenke til kommentar
Micro80 Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 Forklar bedre hvordan du har koblet det opp nå. Du må også komme med hvem som er internett levrandøren din og hva slags rutere du har? Forklar også hvor mange pc'er og alt annet du har koblet til på nettet. Vis du kommer med den info'en så er det lettre å hjelpe deg. Lenke til kommentar
FranzJosef Skrevet 17. april 2005 Forfatter Del Skrevet 17. april 2005 (endret) ikke to internettlinjer! kabel modem (UPC) > LAN router m/to stasjonære tilkoblet (ST Lab router)> WLAN router/aksesspunkt m bærbar som forsøkes tilkoblet via WLAN-kort (CNet både WLAN-router og kort) Altså router > router Den bærbare får åpenbart kontakt med routeren, men klarer ikke å åpne internettsider. Hvordan skal WLAN-routeren tilkobles ideelt sett? port til port? Eller port (fra LAN-router) til WAN (WLAN-router)? Bør WLAN-routeren tildele statisk IP til den bærbare? Jeg har satt WLAN-routeren til disable på DHCP-server, så da skal jeg koble til WLAN med den bærbare med statisk IP antar jeg. Hvilken statisk IP da? Endret 17. april 2005 av FranzJosef Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå