Gå til innhold

Undervannshus til ixus500

Anbefalte innlegg

Vurderer å kjøpe undervannshus til canon ixus500. Prisen har steget noe utrolig i det siste. Noen som vet hvorfor? Må nesten ut med 2000 kr for huset i dag og da lurer jeg på om det er verdt det. Noen med erfaringer med ixus500 under vann? Kanskje billigere å bestille fra utland?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har også merket at prisene har steget enormt, kjøpte mitt til Ixus 400 til ca 1200 kroner og nå ligger de fleste rundt 2000. Tror de har innmari god fortjeneste på de produktene.

Mitt Ixus 400 fungerer bra under vann, men det er jo vanskelig å se hva som er på skjermen så det blir veldig prøv og feil.

Lenke til kommentar

Har også brukt Ixus 400 en del under vann. En ulempe er ofte at kameraet er så "tregt". Du ser noe du vil ta bilde av, trykker på utløseren .. også hender det at det tar opp til 2 sek før bildet blir tatt (og fisken har svømt sin vei). Mulig 500 er kjappere?

Vil kanskje anbefale deg å ta med deg noe ekstra lys ned (nei, en 35w UK lykt er ikke nok lys), helst en som kan justeres til å spre lyset en del.

Lenke til kommentar

Selv har jeg et canon undervannshus til S70.

Ga 2000kr for det jeg og....

Er veldig fornøyd med huset, har tatt det med ned til ca. 30m. dybde og det holdt tett...

Krapfoss sier at en UK 35w ikke holder, det vil jeg si meg uening i.

En hvilken som helst lykt vil kunne gi en markant forbedring av bildene dine.

Jeg har en z-light 14,4v. 9ah, som jeg har satt i en 50w. 60graders spredning pære. Funker veldig bra !

Lenke til kommentar

En "UK35" W lyser kun i en veldig konsentrert spot, slik som mange andre dykkerlykter. Dette er veldig bra for å kunne lyse på ting på avstand, samt å signalisere til andre dykkere. Men ikke til å belyse for foto og film, siden du da får du en opplyst runding midt i bildet ditt, og det ser teit ut. Så du trenger litt spredning i lyset fra lykten du bruker. Men 35w er rimelig snaut.

Pleier bruke en 90w EPV reflektor med en relativt stor lysspredning. Skulle det knipe er det ikke verre enn at jeg har en 150w pære + reflektor med 90 graders spredning :thumbup:

Sparer uansett penger til noe Ikelite-ræl jeg kan dra med meg ned i vannet :D Noe en hver fornuftig person som har brukt kompaktkamera under vann et par år vil gjøre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...