Gå til innhold

Exploer.exe klikker ofte

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvis du er sikker på at det er exploer.exe og ikke explorer.exe som klikker, så kan det godt hende du har et virus/spyware.

Google søk på exploer.exe

jo, det er "explorer.exe, er det et virus/worm? hvordan kviter man med den??

explorer.exe er ikke noe spyware. det er jo den som gjør at du kan kikke rundt i alle mappene på maskinen din. (windows utforsker) Var nok bare det at han har skrevet feil.

Men det kan jo være at du har annet som er spyware osv. ta en titther og se om du finner noen prosesser som ikke bør/skal kjøre som kan forårsake at explorer.exe krasjer. Du bør også kjøre virus sjekk og bruk ett anti spyware program.

Endret av underground
Lenke til kommentar

explorer.exe er en process som styrer den grafiske biten av XP.

Det kan hende at den er infisert med et eller annet virus, sjekk med en virus-skanner for sikkerthetsskyld.

Hvis du ikke har en installert kan jeg anbefale Avast som er gratis i 30 dager.

Lenke til kommentar
explorer.exe er en process som styrer den grafiske biten av XP.

Det kan hende at den er infisert med et eller annet virus, sjekk med en virus-skanner for sikkerthetsskyld.

Hvis du ikke har en installert kan jeg anbefale Avast som er gratis i 30 dager.

Tusen takk for god svar!! jo, jeg har Avast antivirus!

Lenke til kommentar
(obs. ikke 100% ekte win)

Og med dette mener du...?

Det kan være mye som kræsjer explorer.exe, se i Hendelsesloggen Program (Start -> Kjør -> eventvwr.msc) etter oppføringer som har med Application Error å gjøre. Se om disse kommer på tidspunkter som matcher med andre feilmeldinger i loggen, og kryssjekk med System loggen. Man kan finne mange svar der.

Lenke til kommentar
Posting i feil kategori vil føre til at tråden blir stengt og flyttet. Frekvent feilposting fra samme bruker kan føre til utestengelse. Tråder som "Hvilket skjermkort skal jeg velge?" hører åpenbart hjemme under skjermkortkategorien, om den blir postet i "Annet om hardware" blir den så stengt og flyttet til "Feilpostet". Er du i tvil, poster du der du tror det passer best og kontakter moderatorene via rapporter-knappen og ber om evt. flytting av tråden.
Stenges på grunn av feilposting.

Burde vært postet i Programvare->

Windows.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...