MadRos Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 Jeg har Win xp, ofte skjer at exploer.exe "må avluttes", eller den slår seg av selv, så kommer det en feil melding. jeg lurte på hva er exploer.exe, og hvorfor klikker den so ofte? (obs. ikke 100% ekte win) Lenke til kommentar
Micke Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 Hvis du er sikker på at det er exploer.exe og ikke explorer.exe som klikker, så kan det godt hende du har et virus/spyware. Google søk på exploer.exe Lenke til kommentar
MadRos Skrevet 17. april 2005 Forfatter Del Skrevet 17. april 2005 Hvis du er sikker på at det er exploer.exe og ikke explorer.exe som klikker, så kan det godt hende du har et virus/spyware. Google søk på exploer.exe jo, det er "explorer.exe, er det et virus/worm? hvordan kviter man med den?? Lenke til kommentar
underground Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 (endret) Hvis du er sikker på at det er exploer.exe og ikke explorer.exe som klikker, så kan det godt hende du har et virus/spyware. Google søk på exploer.exe jo, det er "explorer.exe, er det et virus/worm? hvordan kviter man med den?? explorer.exe er ikke noe spyware. det er jo den som gjør at du kan kikke rundt i alle mappene på maskinen din. (windows utforsker) Var nok bare det at han har skrevet feil. Men det kan jo være at du har annet som er spyware osv. ta en titther og se om du finner noen prosesser som ikke bør/skal kjøre som kan forårsake at explorer.exe krasjer. Du bør også kjøre virus sjekk og bruk ett anti spyware program. Endret 17. april 2005 av underground Lenke til kommentar
MadRos Skrevet 17. april 2005 Forfatter Del Skrevet 17. april 2005 explorer.exe er ikke noe spyware. ok, men har du noe annelse hvorfor den klikker så ofte hos meg? Lenke til kommentar
Micke Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 explorer.exe er en process som styrer den grafiske biten av XP. Det kan hende at den er infisert med et eller annet virus, sjekk med en virus-skanner for sikkerthetsskyld. Hvis du ikke har en installert kan jeg anbefale Avast som er gratis i 30 dager. Lenke til kommentar
MadRos Skrevet 17. april 2005 Forfatter Del Skrevet 17. april 2005 explorer.exe er en process som styrer den grafiske biten av XP.Det kan hende at den er infisert med et eller annet virus, sjekk med en virus-skanner for sikkerthetsskyld. Hvis du ikke har en installert kan jeg anbefale Avast som er gratis i 30 dager. Tusen takk for god svar!! jo, jeg har Avast antivirus! Lenke til kommentar
haingodegamle Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 avast er gratis så lenge du vil så lenge du har home edition meget bra program, bruker det selv også! Lenke til kommentar
MadRos Skrevet 17. april 2005 Forfatter Del Skrevet 17. april 2005 avast er gratis så lenge du vil så lenge du har home edition meget bra program, bruker det selv også! Men har den brannmur? Lenke til kommentar
Spirograf Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 (obs. ikke 100% ekte win) Og med dette mener du...? Det kan være mye som kræsjer explorer.exe, se i Hendelsesloggen Program (Start -> Kjør -> eventvwr.msc) etter oppføringer som har med Application Error å gjøre. Se om disse kommer på tidspunkter som matcher med andre feilmeldinger i loggen, og kryssjekk med System loggen. Man kan finne mange svar der. Lenke til kommentar
Rob3rt Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 avast er gratis så lenge du vil så lenge du har home edition meget bra program, bruker det selv også! Men har den brannmur? Vil selv anbefale gratisprogramme ESET NOD32 xtremt bra og krever lite resurser. Blir ofte oppdatert. Lenke til kommentar
Tydeus Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 Eset nod32 er jo ikke gratis....med mindre du modder litt Lenke til kommentar
Thombr86 Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 Trenger ikke modde NOD32 for å få det gratis, men det brøler vi ikke om Kjøper NOD32 tvert vi får en leverandør som har det! Lenke til kommentar
SupremeX Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 (endret) (obs. ikke 100% ekte win) Og med dette mener du...? Sannsynligvis cracket XP. Men det har ikke noe å si, det er nok spyware eller noe slikt. Hvor gammel er forresten Windows-installasjonen din? Endret 17. april 2005 av SupremeX Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 (endret) Posting i feil kategori vil føre til at tråden blir stengt og flyttet. Frekvent feilposting fra samme bruker kan føre til utestengelse. Tråder som "Hvilket skjermkort skal jeg velge?" hører åpenbart hjemme under skjermkortkategorien, om den blir postet i "Annet om hardware" blir den så stengt og flyttet til "Feilpostet". Er du i tvil, poster du der du tror det passer best og kontakter moderatorene via rapporter-knappen og ber om evt. flytting av tråden.Stenges på grunn av feilposting. Burde vært postet i Programvare-> Windows. Endret 17. april 2005 av Simen1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg