Gå til innhold

Win98 etterpå??

Anbefalte innlegg

Kan du installere win98 etter du har installert WinXP?? Eller klusser det opp i oppstarten?? Mener å ha lest at du må ha Win98 installert før du installerer WinXP.......

[ Denne Melding var redigert av: SkiDMarK på 2002-07-06 21:42 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ikke helt sikker, men du kan jo gjøre W98 installasjonen på partisjonen den skal være, og så installerer du XP oppå den gamle XP-installasjonen. Tipper XP ordner oppstarten da.

Jeg har ikke prøvd akkurat det enda, men jeg har formatert W98-partisjonen i et fleroppstartsystem for så å gjøre en ny W98-installasjon. DET har ihvertfall funket, det eneste som forandres er at W98 velges som primært valg på bootmenyen.

Det kan enkelt forandres under "oppstart og gjenoppretting" hvis man ønsker annet førstevalg.

Lenke til kommentar

Hei!

Jeg tror det går greit å installere Windows 98SE etter at Windows XP er installert hvis du har brukt FAT32 på WinXP partisjonen. Husk å velg en annen katalog enn C:Windows , bruk F.eks C:Win98.

Du vil få en bootmeny der du kan velge mellom Windows XP og Windows 98SE hvis alt går som det skal..

Hvis det ikke går å gjøre det på denne måten må du

installere Windows 98SE først og deretter installere Windows XP.. Lykke til!

- PER

Lenke til kommentar

Det går bra... men ligg det for all del på en annen partisjon enn WinXP, ikke bare i en annen katalog.

Win98 vil skrive ny boot-sektor og mbr på disken den installeres på, så du må starte repair konsollen fra winXP cd'en og kjøre 'fixboot' og 'fixmbr' for å få bootet WinXP igjen, da tror jeg Win98 også vil bli lagt til i boot menyen til XP (Tror jeg).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...