SkiDMarK Skrevet 6. juli 2002 Del Skrevet 6. juli 2002 Kan du installere win98 etter du har installert WinXP?? Eller klusser det opp i oppstarten?? Mener å ha lest at du må ha Win98 installert før du installerer WinXP....... [ Denne Melding var redigert av: SkiDMarK på 2002-07-06 21:42 ] Lenke til kommentar
sjanten Skrevet 6. juli 2002 Del Skrevet 6. juli 2002 tror det skal gå greit, bare husk å lage en dedikert partisjon, og at win98 ikke støtter NTFS Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 6. juli 2002 Del Skrevet 6. juli 2002 Du kan slenge det inn på en annen partisjon. Jeg vil foreslå at du legger inn XP på c: og WIN98(SE) på d: Husk at XP partisjonen ikke bør være mindre enn ca. 4-5 GB. Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 6. juli 2002 Del Skrevet 6. juli 2002 Er ikke helt sikker, men du kan jo gjøre W98 installasjonen på partisjonen den skal være, og så installerer du XP oppå den gamle XP-installasjonen. Tipper XP ordner oppstarten da. Jeg har ikke prøvd akkurat det enda, men jeg har formatert W98-partisjonen i et fleroppstartsystem for så å gjøre en ny W98-installasjon. DET har ihvertfall funket, det eneste som forandres er at W98 velges som primært valg på bootmenyen. Det kan enkelt forandres under "oppstart og gjenoppretting" hvis man ønsker annet førstevalg. Lenke til kommentar
perbe Skrevet 6. juli 2002 Del Skrevet 6. juli 2002 Hei! Jeg tror det går greit å installere Windows 98SE etter at Windows XP er installert hvis du har brukt FAT32 på WinXP partisjonen. Husk å velg en annen katalog enn C:Windows , bruk F.eks C:Win98. Du vil få en bootmeny der du kan velge mellom Windows XP og Windows 98SE hvis alt går som det skal.. Hvis det ikke går å gjøre det på denne måten må du installere Windows 98SE først og deretter installere Windows XP.. Lykke til! - PER Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 6. juli 2002 Del Skrevet 6. juli 2002 Installer dem på forskjellige primær partisjoner! Deretter bruker du en boot manager til å velge mellom dem. På den måten vil OS'et alltid være på C: og det andre OS'et vil være usynlig. Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 6. juli 2002 Del Skrevet 6. juli 2002 Det går bra... men ligg det for all del på en annen partisjon enn WinXP, ikke bare i en annen katalog. Win98 vil skrive ny boot-sektor og mbr på disken den installeres på, så du må starte repair konsollen fra winXP cd'en og kjøre 'fixboot' og 'fixmbr' for å få bootet WinXP igjen, da tror jeg Win98 også vil bli lagt til i boot menyen til XP (Tror jeg). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå