Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problem med Telenor Online ADSL: Feilkode 678


Anbefalte innlegg

Da hadde jeg tatt en tlf til 05000, fortalt de hva du har prøvd på.

Om du ikke har mulighet til å prøve et annet modem...

Siden han ikke får IP-adresse kommer de til å si at de ikke kan hjelpe, og at han må ta kontakt med support for PCen.

Øhhh, nei, det kommer de ikke til å gjøre.

Dette fordi modemet han har IKKE skal gi ut noen ip :!:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Da hadde jeg tatt en tlf til 05000, fortalt de hva du har prøvd på.

Om du ikke har mulighet til å prøve et annet modem...

Siden han ikke får IP-adresse kommer de til å si at de ikke kan hjelpe, og at han må ta kontakt med support for PCen.

Øhhh, nei, det kommer de ikke til å gjøre.

Dette fordi modemet han har IKKE skal gi ut noen ip :!:

Telenor presterer å sende kundene sine til PC-produsent for å få hjelp til driverinstallasjon etter lynnedslag, så ikke vær for sikker. Support hos Telenor er meget variabelt.

 

Jeg er en av dem som snakker med kunder sendt videre fra Telenor og Tele2 daglig, hvor problemet løses ved at jeg går inn på Online.no og Tele2 sine kundeservicesider for å finne informasjonen som trengs.

Lenke til kommentar
Da hadde jeg tatt en tlf til 05000, fortalt de hva du har prøvd på.

Om du ikke har mulighet til å prøve et annet modem...

Siden han ikke får IP-adresse kommer de til å si at de ikke kan hjelpe, og at han må ta kontakt med support for PCen.

Øhhh, nei, det kommer de ikke til å gjøre.

Dette fordi modemet han har IKKE skal gi ut noen ip :!:

Telenor presterer å sende kundene sine til PC-produsent for å få hjelp til driverinstallasjon etter lynnedslag, så ikke vær for sikker. Support hos Telenor er meget variabelt.

 

Jeg er en av dem som snakker med kunder sendt videre fra Telenor og Tele2 daglig, hvor problemet løses ved at jeg går inn på Online.no og Tele2 sine kundeservicesider for å finne informasjonen som trengs.

Vel, selvfølgelig gjør de det. Noe annet hadde jo vært direkte feil.

De som gjør feil, er de som faktisk hjelper kundene med å installere drivere til modem/nettverkskort osv, da dette ikke er Telenor sitt problem.

Telenor KREVER i avtalen sin at du har en fungerende PC.

 

Noe annet skulle forresten tatt seg ut.

 

Edit:

10 Kundens plikter

10.1 Installasjon m.v

Kunden er selv ansvarlig for installasjon, oppkobling og konfigurasjon av eget utstyr som er nødvendig for å benytte Tjenestene.

 

ViVentis: Du skal normalt ikke få den IP'n, sålenge du ikke setter fast IP.

Endret av ZyberZone
Lenke til kommentar
Vel, selvfølgelig gjør de det. Noe annet hadde jo vært direkte feil.

De som gjør feil, er de som faktisk hjelper kundene med å installere drivere til modem/nettverkskort osv, da dette ikke er Telenor sitt problem.

Telenor KREVER i avtalen sin at du har en fungerende PC.

 

Noe annet skulle forresten tatt seg ut.

 

Edit:

10 Kundens plikter

10.1 Installasjon m.v

Kunden er selv ansvarlig for installasjon, oppkobling og konfigurasjon av eget utstyr som er nødvendig for å benytte Tjenestene.

Så det å sende kundene sine til PC-produsent for nye drivere etter at lynet har svidd av ADSL-modemet er en god måte å løse problemene deres på? Den var ny for meg. Jeg har nemlig en følelse av at selv førstelinje hos Telenor egentlig burde skjønne at slikt ikke fungerer. Det er heller ikke PC-produsentenes oppgave å hjelpe en Telenor, Tele2 eller NGT-kunde med innstillinger for e-postservere etc.

 

De aller vanligste spørsmålene som har med internett å gjøre hos oss dreier seg om serveradresser for e-post eller DNS og innstillinger på ADSL-modem. Dersom dette egentlig ikke er ISP sin support, hva har de supportfolk for?

 

Siste statistikk viste at 0,2% av internettrelaterte spørsmål hadde noe med PCen å gjøre. Resten var ISP-spesifikke innstillinger. Med tanke på at jeg bare opplever de som har ett merke av PC, vil jeg tro ISPer i Norge sender fra seg mange kunder de egentlig skulle hjulpet, men enten ikke har lyst eller kunnskaper til å yte service for.

Endret av TEE
Lenke til kommentar
Vel, selvfølgelig gjør de det. Noe annet hadde jo vært direkte feil.

De som gjør feil, er de som faktisk hjelper kundene med å installere drivere til modem/nettverkskort osv, da dette ikke er Telenor sitt problem.

Telenor KREVER i avtalen sin at du har en fungerende PC.

 

Noe annet skulle forresten tatt seg ut.

 

Edit:

10 Kundens plikter

10.1 Installasjon m.v

Kunden er selv ansvarlig for installasjon, oppkobling og konfigurasjon av eget utstyr som er nødvendig for å benytte Tjenestene.

Så det å sende kundene sine til PC-produsent for nye drivere etter at lynet har svidd av ADSL-modemet er en god måte å løse problemene deres på? Den var ny for meg. Jeg har nemlig en følelse av at selv førstelinje hos Telenor egentlig burde skjønne at slikt ikke fungerer. Det er heller ikke PC-produsentenes oppgave å hjelpe en Telenor, Tele2 eller NGT-kunde med innstillinger for e-postservere etc.

 

De aller vanligste spørsmålene som har med internett å gjøre hos oss dreier seg om serveradresser for e-post eller DNS og innstillinger på ADSL-modem. Dersom dette egentlig ikke er ISP sin support, hva har de supportfolk for?

 

Siste statistikk viste at 0,2% av internettrelaterte spørsmål hadde noe med PCen å gjøre. Resten var ISP-spesifikke innstillinger. Med tanke på at jeg bare opplever de som har ett merke av PC, vil jeg tro ISPer i Norge sender fra seg mange kunder de egentlig skulle hjulpet, men enten ikke har lyst eller kunnskaper til å yte service for.

Greit nok, om lynet har tatt ADSL modemet, så er det ISP'n sitt problem.

Men neppe om lynet også har tatt nettverkskortet.

 

Jeg skulle gjerne sett på den statistikken, da jeg selv har jobbet "på begge sider" om dette problemet, og vet hva slags spm jeg får og har fått inn.

 

Supportfolkene på Telenor skal ikke installere drivere, men så fort supporten ser at du har kontakt med modemet, og du faktisk er koblet opp til nettet, er det ikke så mye de har lov til å gjøre videre. At de gjør det, er en annen sak.

 

Jeg vet flere bedrifter som sender videre folk uten at de skal gjøre det. Dette gjelder ikke bare ISP'er, men også PC-produsenter.

Problemet ligger her i att det ofte, ihvertfall for kunden, føles at problemet ligger imellom f.eks. ISP'n og PC-produsenten.

 

Edit: Det virker som om du jobber på support, da burde du også vite hva supportansvar er for noe..

Endret av ZyberZone
Lenke til kommentar
Edit: Det virker som om du jobber på support, da burde du også vite hva supportansvar er for noe..

Jada, jeg vet hva supportansvar er for noe. F.eks. når det gjelder ADSL-modem, så skal PC-produsenten sjekke at det faktisk er kontakt mellom PC og modem. Deretter er det ikke PC-produsentens problem lenger. ISPer sender ofte kunder videre selv om kunden har full kontakt med modemet.

 

Løsningen for kunden er som regel å konfigurere modem/router riktig, installere ISPs programvare eller skrive inn riktige servernavn fra ISP. Ingen av disse tingene tilhører supportansvar for PC-produsent. Dersom det ikke tilhører supportansvar for ISP at kundene får riktige opplysninger om dette vil jeg si ISPene er verre en jeg kunne tro.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...