Bamsemor Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 Kan noen hjelpe? Jeg bruker Pinnacle 9. Kabel fra VHS-spiller til PC er riktig koblet.Får inn bilde , men ikke lyd. Er ikke en erfaren bruker og det er første gang jeg skal overføre fra VHS. Kan noen fortelle meg hva innstillingene for audio skal være, blir jeg glad. Haster litt... Lenke til kommentar
Rocambole2 Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 Det står ikke noe om hva slags kabler du har brukt, men jeg har vært borti folk som har prøvd seg med kun S-video-kabel, og den overfører bare bilde, ikke lyd. Lenke til kommentar
Bamsemor Skrevet 17. april 2005 Forfatter Del Skrevet 17. april 2005 Nei, jeg har riktig kabel som overfører både lyd og bilde.. Lenke til kommentar
Dykkern Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 Jeg synes fortsatt det hadde vært OK om du hadde fortalt oss litt om hva slags kabler og plugger du brukte, men vi får forutsette at dette er riktig da... Har du kjørt: Programs>Accessories>Entertainment>Volume control Velg Options>Advanced controls og sjekk at ikke noen av linjene er "Mut'et". Men, jeg stusser når du sier "VHS" og "Pinnacle 9". Kan du fortelle hva slag AD-konverter/kort du bruker for å konvertere det analoge videosignalet til digital video? Lenke til kommentar
Bamsemor Skrevet 18. april 2005 Forfatter Del Skrevet 18. april 2005 Jeg bruker en kabel med rød,gul og hvit plugg. Kobler det til tv -kortet inngang på PC. Får bilde ,men ikke lyd.. Lenke til kommentar
Bamsemor Skrevet 18. april 2005 Forfatter Del Skrevet 18. april 2005 Glemte å si at jeg kobler fra VHS-spilleren. Lenke til kommentar
Dykkern Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 Jeg bruker en kabel med rød,gul og hvit plugg. Kobler det til tv -kortet inngang på PC. Får bilde ,men ikke lyd.. I påvente av at du får noen flinkere til å hjelpe deg så gjør jeg mitt beste: Dette forteller meg stadig ikke alt. Har du inngang for lyd og bilde på TV-kortet ditt? Trodde ikke det var vanlig - trodde TV-kortet tok inn video og at man kjørte lyd inn gjennom linje- (eller til nød mic-)inngang på lydkortet. Hvilket TV-kort bruker du? Lenke til kommentar
richardchristy Skrevet 19. april 2005 Del Skrevet 19. april 2005 Jeg har et Asus Kort med Philips tuner, og har samme problemet, bare her bruker jeg RF-kabel fra en L500-VHS spiller (eldre enn vhs), og jeg får heller ikke lyd! Lenke til kommentar
dapre Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 Kjøpte nettop en ---SCART til COMPOSITT m/hodetelefonplugg--- kabel som fungerer utmerket (HAMA merke) SCARTen går inn på video'en og Compositten og pluggen går inn i mitt Pinnacle PCTV PRO TV-kort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå