kgjosund Skrevet 6. juli 2002 Del Skrevet 6. juli 2002 Jeg har kjøpt meg en AMD 2100+ boxed som kommer i posten over helgen. Er viften på en slik god nok, eller bør jeg vurdere å bytte den ut med det samme? Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 6. juli 2002 Del Skrevet 6. juli 2002 Prøv den, og fortell oss resultatet! Lenke til kommentar
ritz00 Skrevet 6. juli 2002 Del Skrevet 6. juli 2002 ja er spent på om den er god Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 7. juli 2002 Del Skrevet 7. juli 2002 ikke kjøp boxed.. lite bra helt ordinær aluminiumskjøler som ser ut som en vanlig cooler master dritt til 120 kroner. Eneste forskjell er at viften ser litt mer skikkelig ut og har amd logo i midten.. Ikke veldigbra kjøleeffekt heller. Fordelen er jo at du får med en kjøler som du kan bruke til du får en bedre en i posten fra annen butikk :smile: Bråkte gjorde den og. Omtrent rundt 30 db vil jeg gjette. Lenke til kommentar
Mastiphal Skrevet 7. juli 2002 Del Skrevet 7. juli 2002 Med tanke på at bakgrunnsstøy er ca 28 dB, kan da umulig 30 dB være veldig bråkete. Jeg har en cpuvifte som durer og går på 5500 rpm og 42 dB. Den bråker litt, men ikke irriterende mye.. Lenke til kommentar
GeCcO Skrevet 7. juli 2002 Del Skrevet 7. juli 2002 vifta+heatsink er ikke god, har en XP2100+ og den ligger rundt 67grader Idle og 76grader MAX Load Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 7. juli 2002 Del Skrevet 7. juli 2002 å herregud.. du blir jo døv før du er 30 da.. men om du bruker maskinen til spilling og i tillegg spiller musikk når du skal gjøre no annet så er det en helt grei kjøler. Som sagt en coolermaster vifte med amd logo på er min konklusjon.. det positive med å kjøpe boxed er at du får en skikkelig eske, klistremerke (jihuuu) og kjøleren da. Lenke til kommentar
kgjosund Skrevet 7. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2002 Jeg har ikke planer om å overklokke med det første. Bør jeg likevel vurdere å bytte vifte? Det ble nevnt temperaturer mellom 60 og 75 grader her på boxed AMD. Har hørt andre som har temperaturer under 45 på max-load, med andre vifter. Tar prosessoren skade av temperaturer opp mot 75 grader, eller tåler den det? AMD gir jo ekstra garanti på boxed-prosessorer, så det virker litt rart at de skal levere utilstrekkelig kjøling. Hvis dere mener viften bør skiftes, hva bør jeg i så fall skifte til? Lenke til kommentar
unwill Skrevet 7. juli 2002 Del Skrevet 7. juli 2002 jeg trodde ikke det skulle være nødvendig å bytte hvis du tåler støyen og CPUen varmen. Er den over 60 på max load bør du vurdere å bytte... durer den så mye at det er plagsomt så må du bytte. Hva slags vifte til disse CPUene har vi vel diskutert maaaange ganger før... Lenke til kommentar
Lufen Skrevet 25. juli 2002 Del Skrevet 25. juli 2002 jeg har kjøpt meg en boxed amd 2100+ og den har en max temp på 51c Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå