Bullit Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 Hatt mye tid for meg selv idag og kom fram til at jeg igrunn alltid har hatt lyst til å spille munnspill. Jeg tenker først og fremst på å treffe noen noter i Blues "skalaen". Har alltid vært fasinert av å se folka på film dra frem munnspillet og dra de råeste bluestonene. Problemet mitt derimot er at jeg har tålmodighet som en døgnflue, og har heller store problemer med å gjennomføre ting jeg ikke mestrer med det aller første Så mitt spørsmål er: Hvor vanskelig er det å lære seg noen bluesnoter på munnspillet? Lenke til kommentar
Der Kommissar Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 Hehe, jeg kjøpte meg munnspill for noe når siden med akkurat de samme tankene i hodet. Jeg kjøpte et munnspill som viste seg å være i E-dur (eller no slikt), slik at det ikke låt så blues-aktig. Dessuten var det vanskeligere enn jeg trodde, så jeg la det bokstavelig talt på hylla Lenke til kommentar
Bullit Skrevet 17. april 2005 Forfatter Del Skrevet 17. april 2005 Hehe, sånn skal det gjøres Lenke til kommentar
mr. Bjerre Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 Hehe, jeg kjøpte meg munnspill for noe når siden med akkurat de samme tankene i hodet. Jeg kjøpte et munnspill som viste seg å være i E-dur (eller no slikt), slik at det ikke låt så blues-aktig. Dessuten var det vanskeligere enn jeg trodde, så jeg la det bokstavelig talt på hylla For å få blues toner, skal du kjøpe et moll munnspill, siden moll pentaton er "blues skalaen" Lenke til kommentar
Ø.B. Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 Prøvde meg på litt munnspill jeg i min tid også.. Er bare å spille litt til du føler du får det til halvveis Hvor bor du? Kan høre om fattern vil spille et sted nær deg Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 Om du trykker HER så får du en demo hvordan ikke bare spille munnspill, men å lage trommer i tillegg! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå