Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

konfigurere 2 rutere for port 80


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en Netopia Cayman 3351 ADSL-modem og en 3Com 3CRWE554G72 trådløs ruter. Jeg hadde tenkt å sette opp en apache server, men det krever jo at port 80 er åpnet. Noen som vet hvordan jeg skal sette opp dette? steg-for-steg.

Skal jeg forwarde til 192.168.1.1 (3com'en) og sette opp en virtual server eller skal jeg forwarde til min ip (192.168.1.4) direkte? har temmelig lite peiling..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

oppdaterer posten siden jeg har funnet ut litt mer:

 

Mail fra NGT:

Ip-adressen 192.168.1.1 ligger utenom rangen til Netopia-ruteren, og det vil ikke ha noen hensikt i å legge dette inn i NAT-tabellen til ruteren da den ikke vil forstå hvilken adresse dette er. Sånn som jeg forstår det her så har du to rutere, Netopia og 3Com - stemmer det? Hvis det er slik - så må trafikk fra nettet først gå til Netopia-ruteren som videresender til din 3Com på ip 10.0.0.2 på WAN-siden. Derifra må du sette opp NAT (videresending av trafikk på port 80 til din Wamp-server) fra WAN-siden på ruteren til din 192.168.1.x range slik at webserveren er på nett.

 

192.168.1.1 er altså 3com ip-adresse. jeg må altså endre dens ip til 10.0.0.2, men det går ikke fordi:

http://home.no/hakwik/feilmelding.png

tips? :(

Endret av hockey500
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...